Katten Marshmallows

En av mina tre katter har vi döpt till Marshmallows. Det finns en liten historia bakom det namnet. Inget märkvärdigt alls, men det är i alla fall en tanke.
Jag och min vän Katja var på väg från slöjden. Detta var i trean och vi var nio år. I en backe stötte vi på en katt. Den var orange - precis som min Marsmallows - och var väldigt kelig. Vi gosade med den ett tag och var sedan tvungna att rusa till båten. Innan vi tog farväl av katten, gav vi (Katja) den ett namn: Marsmallows.
När vi tog med oss den lilla orange kattungen hem, var det för mig nästan självklart att han också skulle få heta Marshmallows - precis som katten jag och Katja en gång döpte. Mamma och L var med på det, så därför heter vår katt som en godissort, nämligen Marshmallows.
Detta är katten Marshmallows:


Min älskade katt!


Han har så fin päls!


Bus, bus, bara massa bus! (Bilden är tyvärr suddig.)


Läsarnas Ord

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0