Life goes on

Vad är det som gör att kontakter med vänner bryts - bara sådär? Om man är vänner, då är väl relationen värd att kämpa för? Jag antar det. Jag antog det. Jag antog för länge sedan.
Ibland tänker jag alldeles för mycket. Minnen från förr blir tydligare och jag vill bara gå tillbaka, befinna mig i den tiden. Det spelar ingen roll att jag var yngre, mer naiv och hade mindre livserfarenhet. Det spelar ingen roll. Det som spelar roll är att jag var lycklig. Jag kände mig omtyckt, älskad och som en i gänget. Jag kände aldrig så med några andra. Jag känner inte så med någon. Alltid ser jag på mig själv som någon utanför. I mina ögon, i mitt sinne och i det som är jag, strider hela jag mot det som klassas som normalt. Det var det som var så skönt förut. Jag var tillsammans med andra. De såg sig kanske inte som en avskild från mängden, men de var för sig själva. Och den gruppen var speciell. Jag vet att vi inte alltid var ärliga mot varandra, men det gjorde ingenting. De falska stunderna kompenserades med ögonblick och ord av ren sanning. Det är sällan jag blir bemött med sådan ärlighet. Men nu är det falskt igen. En melodi av falska toner klingar nu i mina öron. Verkligenheten är inte alltid ärlig - väldigt sällan faktiskt. Ärlig.

Life goes on - with or without me.


Läsarnas Ord
Ord från: Erica

Ibland är det lätt att tänka för mycket. Ibland kan man inte låta bli. <3

2010-05-26 @ 17:39:17
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Ord från: Anna

Sv: Tack så mycket! Jag tror innerst inne att allt kommer ordna sig till sist =) Men känslorna finns ändå :P

2010-05-26 @ 18:01:44
URL: http://dammpalle.blogg.se/
Ord från: Erika

Ibland växer man ifrån varandra. Får helt olika liv, andra intressen, andra vänner, familj, ny partner osv.

Det är trist när det händer speciellt om man var riktigt goda vänner en gång men vi människor utvecklas olika. Ingenting är någonsin likadant som det alltid har varit. Allt förändras.

Och skiljs man inte åt som ovänner så kanske man någon dag kan ta upp kontakten igen.

2010-05-26 @ 19:36:33
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Ord från: Sanna

Hade många vänner från min ungdom som jag tycker det är jätte synd att jag tappade kontakten med, men jag måste också erkänna att ibland inser man när man börjar glida ifrån någon att man inte kommer sakna dem, ibland glider man ifrån varandra av en anledning, man vill inte kämpa.

2010-05-26 @ 20:01:48
URL: http://pipig.blogg.se/
Ord från: Anonym

Gud vad man fastnar för sättet du skriver på :) Helt underbart måste jag säga..

2010-05-26 @ 21:04:59
URL: http://sweetelicus.blogg.se/
Ord från: Amanda

Usch, bara jag tänker på mina trasiga fd kompisförhållande så får jag lust att lägga mig under täcket och ligga där i ett par år.



Visst kanske deras liv fortsätter med eller utan dig, men ditt liv fortsätter också utan dom....



Kram

2010-05-27 @ 19:10:36
URL: http://gotonight.wordpress.com

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0