Tänkande individ



Ibland känns det som att jag är ensam här i världen. Jag går runt med mina tankar om precis allting, medan andra i min ålder flamsar runt som vilken tonårsbrud som helst.
Det festas, knullas runt och deras världsperspektivet är en drömvärld. Då känner jag mig ensam. Att leva i en värld där ensam jämnåriga inte tänker, bara handlar efter hormonerna och lever i nuet, det får mig att bli rädd. Jag blir rädd för mig själv. Jag tänker, men de andra verkar inte förstå någonting.
Kanske är det därför jag är ensam. En tänkande individ är kanske ingenting att ha? Varför vara vän med någon som hela tiden tänker på konsekvenserna, när man istället kan leva i nuet? Jag känner mig så ensam. Att tänka är tydligen en fara. Kanske är det därför ingen vill ha mig som kompis. Som min lärare sa; Jag har åsikter om precis allting. Det finns folk som blir rädda för mig. ...är det sanningen? Jag som tänkande individ, tonåring och ung kvinna ska alltså inte få dela med mig av mina tankar.

Det känns som att jag befinner i en värld av en annan dimension. Alla andra flamsar runt, medan jag tar varje steg med försiktighet och seriositet. Är det fel att tänka?


Läsarnas Ord
Ord från: Annika

Enligt mig är det aldrig fel att tänka!

2010-05-09 @ 23:45:25
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Ord från: LORISSA

JAG VILL HA DIG SOM KOMPIS <3 DU ÄR EN AV MINA NÄRMSTA KOMPISAR!! Jag vill aldrig förlora dig, min vän!

2010-05-10 @ 00:02:58
URL: http://lorissalovebomb.se
Ord från: Fanny

Ja fy vad otäckt det var!

Speciellt eftersom jag aldrig haft migrän tidigare.



Och ett mycket välskrivet och klokt inlägg också.



Kramar till dig

2010-05-10 @ 09:10:04
URL: http://fjanty.blogg.se/
Ord från: Kadri

Det är inte alls fel. alla kan ju inte vara likadana

2010-05-10 @ 10:40:24
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Ord från: Tessie

Du är en S T A R K, ung, begåvad, vacker och T Ä N K A N D E kvinna!

Om andra blir rädd för dig för att du är en tänkande individ så kan man ju ställa sig frågan om det egentligen inte är dom som borde vara rädda för sig själva!?..

Jag kan säga att det är inget fel i dig!!

Du är inte ensam om dom tankarna och funderingarna du har, att känna sig ensam är nått även jag gör. Även fast jag har nära och kära omkring mig. Men alla gånger ser man inte dom som man borde göra, utan "låser" in sig i sig själv och ensamheten.



Jag finns, det vet du!



-kramar-

2010-05-11 @ 13:13:45
URL: http://curvie-delicious.blogspot.com/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0