Tvivlar fortfarande

Jag pratade med en vän på bussen in till stan. Hon tycker att jag ska byta skola. Eftersom att jag inte trivs som fisken i vattnet på skolan jag går på, är det kanske bättre att byta. Schillerska är i så fall alternativet. Där får jag läsa kurser som är kreativa och som kan få mitt kreativa sinne att utvecklas. Samtidigt är det inte säkert att ett byta gör det bättre. Jag känner mig som en saltvattensfisk, som befinner sig i en insjö. Jag är i fel miljö helt enkelt. Jag trivs bra med arbetssättet case, lärarna är bra, men det är feelingen som är fel. Jag hör inte hemma här. Att ta studenten på den här skolan känns långt borta.
Kanske borde jag byta, för att se om det blir bättre? Det som oroar mig då är att jag inte tentar av alla A-kurserna under första året. Jag läser alltså fortsättning på kursen i årskurs två här på skolan. Det kommer nog bli en hel del att göra och ta igen under mitt första år på en ny skola, andra året av min gymnasietid.

Som ni märker tvivlar jag fortfarande. Jag vet inte om jag har valt rätt - och det har gått ett år! Jag försöker finna mig i det jag är i, men det är inte så lätt. Människan blir sällan nöjd. Jag har funnit mig i den situation jag är i. Det är okej, men det kunde varit bättre. Är det värt risken att flytta från insjön till det stora havet?


Läsarnas Ord
Ord från: Annika

Jag tycker att du ska följa din magkänsla. Eftersom du inte trivs på skolan så hade jag bytt. Man ska minnas skoltiden med ett leende!

2010-05-26 @ 09:44:37
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Ord från: Kadri

Gå efter magkänsla. vi bytte skola för min äldsta dotter för hon trivdes inte. Och det var det bästa vi har gjort både för henne och för oss

2010-05-26 @ 10:08:30
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Ord från: Erika

sv: visst är den härlig :-)



ha en bra dag1

2010-05-26 @ 10:37:18
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Ord från: Sara

Jag går också i 1:an och trivs inte heller i min skolan, men jag tänker inte byta. För det första kan jag aldrig vara säkert på att jag kommer att trivas på den nya skolan, för det andra kommer jag kanske att behöva läsa upp vissa kurser, för det tredje har jag så himla bra lärare att jag inte vill lämna dem och för det fjäder tror jag att jag kommer att trivas där med tiden :) Jag hoppas i alla fall att du väljer den rätta valen :) LYCKA TILL! ^^



Jag har läst din blogg ganska länge, men har bara inte kommenterat bara för att jag är så lat xD Vill säga att din blogg är riktigt bra och intressant :D

2010-05-26 @ 16:03:49
Ord från: Jasmine - ägare till RosaNatt

Svar till Sara:

Tack så mycket för din kommentar. Det verkar som att du och jag tänker lika. Det samma till dig; hoppas att det blir rätt för dig, även om du kanske redan har valt.



Va roligt att jag har dig som läsare. Du är alltid välkommen att kika in. Det är okej att inte kommentera, men det är alltid roligt att få resopns från sina läsare. Så tack! :)



Kramar

2010-05-26 @ 16:51:43
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Ord från: LORISSALOVEBOMB

All lycka till i ditt val. Jag finns här. Det var mitt telefonnummer du fick - när som helst; hör av dig om det är något..! <3

2010-05-26 @ 22:07:42
URL: http://lorissalovebomb.se
Ord från: Amanda

Gräset är oftans grönast på andra sidan.

Om du byer skola kommer det bli mycket jobb, men om du inte trivs kanske det är värt det.

Men det är det bara du som vet! Följ din magkänsla!

Värsta falls senario är attdu väljer fel, och det kan man alltid åtgärda eller ändra på så fundera mycket på det, du kommer fatta rätt beslut!



Kram

2010-05-27 @ 19:04:01
URL: http://gotonight.wordpress.com

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0