Mörkt hela tiden


I morse, skymtar världen genom sömniga ögon.

När man kliver utanför dörren på morgonen, är det nära inpå svart. Solen tittar fram någonstans längs horisonten och staden vaknar till liv. Morgontrött. Mörker. Dag. Ljust. Sen är det hem igen och då är det minst lika mörkt. Det är mörkt hela tiden. Enda chansen att få uppleva lite ljus är att gå extra långsamt till och från matsalen. Men det är ju så kallt, därför går det ganska snabbt. Men jag har ju en ny vinterjacka, som jag använde för första gången idag. Varm och fluffig, men jag känner mig aningen uppblåst.
Snön i stan är smutsig och knapp märkbar. Att komma ut till ön gjorde mig lycklig. Man kan nästan (nästan) tro att det är jul snart. Snön ligger vit och den knarrar svagt under skosulan. Vitt, vit snö. En vacker ö, min ö.

Konflikten jag hade i morse (läs inlägget här) har rett ut sig. Jag fick ännu en ursäkt vid lunch och då hade jag lättare att ta åt mig deras ord. Jag sa att det var okej och förklarade att det blev lite mycket för mig, eftersom besvikelsen hade två orsaker. Vi är vänner nu, men förtroendet är inte riktigt återställt.
Jag vill tacka alla fina läsare för era ord. Ert stöd är värt väldigt mycket. Tack snälla. Ni gör att jag inte känner mig så ensam. Kärlek till er.


Läsarnas Ord
Ord från: sandra

I en ny vinterjacka ska man känna sig lite uppblåst haha :)

2010-11-23 @ 18:19:22
URL: http://onepapercut.blogg.se/
Ord från: Annika

Klart att det var de som betedde sig illa!

Man måste skaka av sig sådan och inte låta det beröra en!

2010-11-23 @ 19:50:48
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Ord från: marie

tack, jag mår så mycket bättre nu och det ska bli skönt att vara tillbaka på jobbet igen i morgon.



vad bra att du fick en till ursäkt och att det redde ut sig. även om man inte ska lägga energi på sånt som gör en ledsen och besviken så är det ju lättare sagt en gjort.



kram

2010-11-23 @ 20:27:46
URL: http://imfreetobeme.blogg.se/
Ord från: Fotograf Jenny Eriksson

SVAR: Ja riktigt gott var det, finns inte mycket som slår nybakta bullar :)

Ansvar lönar sig alltid i längden, det är en värdefull egenskap men som tyvärr inte särskilt ofta egentligen belönas i skolan men sen så!, bra att du står på dig! <3 :) Kram!

2010-11-23 @ 20:34:17
URL: http://fotografjennyeriksson.blogg.se/
Ord från: Lollo.

Svar: tack så mycket de hoppas jag med, fast är väldigt nervös faktiskt men de kommer säkert att gå bra!:)

Kram

2010-11-23 @ 20:36:30
URL: http://tvivla.blogg.se/
Ord från: Eleonore

Ja kolla efter den mallen! Jag ska böra 2 st pepparkakshus, de såg ut att blo ganska små :)



Ingen fara, vill inte att du ska känna att du är sämre än någon annan. För det är du verkligen inte. Skönt att det redde ut sig iaf och att du först visade att det inte var ok. :) Du är en förebild!

kramar till dig!

2010-11-24 @ 08:39:27
URL: http://fikamed.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0