Laddar om batterierna

Provet i matematik gick inte alls bra. Underkänt, tyvärr. Jag var minst sagt besviken, när jag gick ut från salen. Jag tycker det är svårt. Det går för snabbt fram och jag hinner aldrig repetera. Situationen kan jag se klart; jag måste plugga ännu mer. Det räcker inte med att jag sitter i Mattestugan varje vecka. Jag måste repetera efter varje lektion, annars klarar jag inte kursen.
Men det var då, jag har redan glömt att jag fick slaget i magen. Nu är det dags att gå vidare och ladda om batterierna.


Min lunch och arbetet den kommande timmen.

Håltimman mellan elva och tre skulle jag vanligtvis inte tolererat. Jag skulle ha blivit arg, besviken och frustrerad över att jag måste vara kvar i skolan så länge. Jag går i taket, när jag tvingas sitta stilla och inte göra någonting. Men jag har bättrat mig. Jag har lärt mig att acceptera att någon måste redovisa sist. Jag försöker hålla humöret uppe genom att hoppas på att jag i alla fall är hemma till fem. Hoppas, hoppas, hoppas att jag hinner ut med båten.
När jag med besvikenhet lämnade in provet, tog jag mitt pick och pack och begav mig till Friskis&Svettis. Jag hade kollat upp att ett kortare pass i Indoor Walking stod på schemat. Det ville jag gå på! Skulle det inte finnas plats fick jag acceptera ett pass i gympa. Jag hade tur, när jag anlände till träningsanläggningen strax innan halv tolv. Det fanns två platser kvar, jag bokade in mig på ett av dem. Passet var underbart; bra ledare, skön musik och maskinen gick på högvarv! Härligt minst sagt. Träningen är fortfarande ett tvång och jag drar mig för att träna, men när jag väl är där och rör på mig är det riktigt kul. Jag tycker om att träna, det är bara motivationen till att ta mig tiden som hindrar mig. Jag anser mig inte ha tid utan vill hellre vara hemma. Men ikväll drar jag mig från att träna. Jag ska hemma och uppleva kvällen, annars hinner ju hela dagen gå till ingen nytta.

Men än är dagen inte förbi. Min lunch består av en mumsig baguette med ägg, kyckling och stark (stark!) chilli. Gott. Med den att smaska sitter jag i skolan och jobbar med arbetet som ska vara inlämnat på fredag. Jag har inte börjat än. Stressen lurar bakom hörnet, men jag försöker hålla mig lugn. Provet i matematik C är över och redovisningen kan jag bocka av i eftermiddag. Jag laddar om batterierna. Positiv inställning. Mat i magen. Nybloggad. Nu kör vi.


Läsarnas Ord
Ord från: Eleonore

Nej va tråkigt att du gick underkänt, bättre lycka nästa gång :)



Ja men det blir toppen! Gör den när du hinner så kommer den upp i menyn på min blogg sen :) Försök sälja in den hos andra med! Du har ju talang :D

kram

2010-10-19 @ 15:59:38
URL: http://fikamed.blogg.se/
Ord från: Tessie

Tråkigt de med provet vännen, men det är inte världens undergång, bättre lycka nästa gång säger jag bara. Jag vet att du kan och det vet du själv, försök att inte lägga all för stor press på dig själv, gör bara ditt bästa och räcker inte de så kanske det inte är meningen. Jag tycker otroligt mycket om dig iaf även om matten inte går som du tänkt dig! :)



-Massa miljoner styrke kramar till finaste Jasmine-

2010-10-19 @ 16:41:24
URL: http://curves4all.wordpress.com/
Ord från: Inte relevant.

Åh, äntligen någon som håller med! då är vi två.

2010-10-19 @ 16:55:10
URL: http://gotleftagain.blogg.se/
Ord från: Sara

Nej, vad tråkig att det blev så med matten :( C kursen är verkligen svår :O Jag hoppas verkligen att det kommer att gå bättre för dig under dina kommande prov :) Själv har jag inte haft något prov än och min första prov kommer att vara nästa fredag :P Jag som har tappat all intresse för matte se inte fram emot provet. Men eftersom som att du gilla matte, så är jag säkert på att det kommer att gå bra för dig till sist ^^ Du har fortfarande chansen att nå ett högre betyg är jag ganska säkert på ;) Lycka till <33

2010-10-20 @ 02:28:44
Ord från: Jasmine - ägare till RosaNatt

Svar till Sara:

Känns skönt att veta att du också tycker kursen är svår, men självklart blir jag ledsen för din skull. Men vi får kämpa tillsammans! Ha en positiv inställning och gör ditt bästa. På så sätt tror jag att provet på fredag kommer gå bra. Jag vet att du kan. :)



Önskar dig också lycka till. <3

Kram

2010-10-20 @ 09:44:03
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0