Casesläpp; Sapere Aude

De första veckorna av andra året på gymnasiet har passerat förbi. Nu är det dags att köra igång ordentligt - och det med årets första "riktiga" case. Jag har den äran att presentera för er caset Sapere Aude - våga veta. Jag är lyrisk över öppningen vi fick ta del av denna förmiddag. Vi ska ta oss an fallet Mordet i Knutby, som ägde rum i januari 2004. Är det inte spännande?!


Tankekarta över Mordet i Knutby, 2004.

Det var verkligen intresseväckande att få se nyhetsklipp från tidpunkten och att få följa utredningen från början till slut. Jag är så glad att vi har fått i uppgift att ta oss an ett roligt fall. Jag tror att de kommande sex veckorna kommer att bli toppen! Ser verkligen fram emot att få fördjupa mig i Mordet i Knutby och allt annat som case kommer att innehålla. Sekter, religion... Jag läser kursen Psykologi A!


Läsarnas Ord
Ord från: Kakan

Nej det har du rätt i. Men under kontrollerade former är det de =)



Var inne o, tittade på din sida där du gör kort. Du var riktigt duktig tummen upp

2010-09-20 @ 13:50:33
URL: http://kakan06.blogg.se/
Ord från: Jane Doe

Åh, jag önskar att jag hade haft en sådant spännande fall när jag läste psykologi A. Det hade jag inte.:P

2010-09-21 @ 19:26:22
URL: http://anothercrackinthewall.blogg.se/
Ord från: Sara

Psykologi är hur intressant som helst :D

Jag som alltid hatar att göra läxorna tyckte att psykologi läxan var intressant ;D

2010-09-21 @ 21:03:06
Ord från: Jasmine - ägare till RosaNatt

Svar till Sara:

Ja, psykologi är väldigt intressant. Hoppas att jag behåller den uppfattningen under hela kursen.

Kram

2010-09-21 @ 21:06:16
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0