Nytt material inför kortmakandet


 
Nytt material inför kortmakandet.

Det är inte roligt att pyssla, om det saknas material. Det som försvårar kortmakandet ytterligare, är om det inte finns några färgade papper. Då kan man ju inte ens göra ett enkelt kort! Det blev därför en sväng till pysselbutiken i närheten av där jag bor hemma hos mamma. Jag tillbringade över en timme av att gå runt och titta på allt i den lilla butiken, jag valde material jag ville ha, valde bort, la tillbaks, valde... Det tog sin tid, men det var värt det. Jag är i alla fall nöjd med det jag slutligen fick med mig hem. Dock var det knappt någonting av det, som jag skrivit upp på listan. Endast de färgade pappren var egentligen med på listan. Pärlorna i nyanser av blått var en kompromiss, eftersom butiken inte hade vita pärlor i den variant som jag ville ha. Med i kassen hem kom också ett paket med mönstrade papper, blå rosor, brads föreställande små hjärtan och tjugo stycken noga utvalda brads i olika former och färger.
Ingenting med tema jul kom med hem. Det var den största anledningen till att jag gick dit; för att hitta material till julkorten, som jag vill börja tillverka. Istället blev det något annat. Ni får nöja er med att det än så länge dyker upp allt utom julkort i Mitt Kortmakeri. Men snart, snart hoppas jag på att köpa material med jultomtar på.


Läsarnas Ord

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0