Prickig baddräkt

Det må vara så att jag inte alltid trivs med min kropp, men jag jobbar på det. Rickard har alltid varit ett stort stöd för mig och det ska han ha stort tack för. Jag försöker se på mig själv som fin, vilket vissa dagar går helt utmärkt. Idag har jag känt mig väldigt fin - så fin att jag tog tillfället i akt och provade badkläder. Att trivs med sin kropp hemma - innanför hemmets trygga väggar - är en sak. Det är en helt annan historia att trivas med sin kropp ute bland folk, på stranden exempelvis. Det här med badkläder har aldrig varit speciellt lockande för mig; dels för att jag inte trivs med min kropp, men också för att jag sällan hittar något som passar mig och tillfället. Jag är inte den som vägrar åka till stranden, bara för att jag inte trivs i badkläder. Jag är den som åker dit, men som skäms större delen av tiden.


Prickig baddräkt

Mitt komplex är framför allt min mage. Den är fläskig, bred, tjock och allmänt inte i min smak. Det är den jag gärna täcker över, när jag går runt lättklädd på stranden. Då finns det två alternativ; antingen låter jag bli att vistas på stranden, eller så tar jag helt enkelt på mig en baddräkt. Men hur attraktivt är det med baddräkt?! När jag tänker på baddräkt är det första som dyker upp i mitt huvud ord som "tant" och "gammal" eller motsatsord som "unge", "barn" och "liten"... Men sen kommer jag också och tänka på att det finns ju en hel del snygga badkläder, som faktiskt kan täcka mitt komplex. Hittar man bara en baddräkt i snygg modell, är det kanske helt okej att ha på sig en sådan. För var och en ska ju få göra som man själv vill. Sen är det ju det här problemet med solbrännan, men det är ett senare stadium. Och att man tvunget måste vara sexig i samband med sol och bad, det är bara trams.

Vad tycker du? Är det okej att ha baddräkt?
(Och ja, var mer än gärna rak och ärlig.)



Läsarnas Ord
Ord från: Pia

Jag tycker det är upp till var och en om man har baddräkt eller bikini. Baddräkten på bilden ser väldigt fin ut. Den är prickig <3 Älskar typ prickiga saker nuförtiden.



Sv: De bilder jag skall ha till bloggen brukar jag kopiera skilt till datorn just när jag skall ha dem, men jag lämnar också kvar dem på kameran så...Dessutom är kameran ganska så ofta fastklistrad i min hand så det kommer en del foton både bra, dåliga och katastrofala. Jag har precis fått minskat de 747 bilderna till 449 efter en genomgång. I helg skall jag gå igenom dem flera gånger, för det här var bara grovgallringen.



Väldigt lyxigt med studiedagar direkt efter påsklovet.

2011-04-28 @ 19:57:55
URL: http://xmoonlightshadowx.blogg.se/
Ord från: Pernilla

men baddräkt är väl inne nu igen? så det kan du ju absolut ha! och prickiga saker är alltid de finaste, så du borde slå till :) förresten så är nog alla som är på stranden fullt upptagna med att kritisera sina egna kroppar så de hinner nog inte titta så mycket på andra, det brukar ju liksom vara så...



hoohoo, det var nog tur att vi inte åkte ut till brännö när håkan hellström var där. jag träffade honom en gång för 8-9 år sen utanför ett mcdonalds som bara hade mcdriven öppen och jag blev helt galen och typ drog in honom i våran bil och bara satt och upprepade: "håkan du är bäst du är bäst du är bäst!" under hela tiden... han har nog inte återhämtat sig ännu ;) haha.



2011-04-28 @ 20:11:28
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Ord från: Malin

Vilken fin baddräkt, lite retro över den!

2011-04-28 @ 21:16:47
URL: http://joyforhome.blogg.se/
Ord från: Sandra

Åh vilken fin. Prickigt är sött :)



SVAR: Ja det ska nog bli en fin Valborg i år :) Det låter himla mysigt det ni ska göra också.



Ja men absolut, jag är alltid på för en fika. Vilket café hittade du den på?



Kram

2011-04-28 @ 22:02:04
URL: http://lilleput.blogg.se/
Ord från: LIENE

Baddräkter börjar ju bli poppis igen:) jag gillar det inte men jag tycker ändå vissa passar i det.

Denna var fin:D

2011-04-29 @ 07:02:25
URL: http://lienes.blogg.se/
Ord från: camilla

Inte ska du skämmas över dig själv eller tycka det är jobbigt o visa dig i badkläder. Men jag tycker badräkt kan vara skitsnyggt verkligen, har testat flera stycken många ggr :D så jag tycker verkligen man kan ha badräkt :D



Åå ja, jag fick i mig alldeles för mycket gott. men nu försöker jag glömma det och tänka framåt istället, gjort är ju gjort :)

Maten gick bra igår iallafall så det var skönt, eller de va jobbigt som attan då men de känns bra idag att jag faktiskt klarade allt :)



Ha en bra dag

kram

2011-04-29 @ 07:52:34
URL: http://resanupp.devote.se
Ord från: Lina

Så tänkte jag också innan, innan jag blev gravid! Nu har jag kollat tillbaka på bilder på mig själv och funderar hur fan jag tänkte när jag tyckte att jag var tjock på den tiden! Jag hade ju för tusan inget fett alls och var pytteliten! :O Jag tror att man sätter sina komplex och fixidéer men ingen annan tycker det! Allt sitter i sitt eget huvud. :)



Det är superhett med baddräkt nu så köp ett gäng och dra ner på standen och ragga vettja! ;)



Naw, tack så jättemycket! Nu gjorde du min dag! <3

2011-04-29 @ 09:50:40
URL: http://linamedfamilj.blogg.se/
Ord från: Eleonore

Jag tycker absolut att det är ok med badräkt, det är ju mer inne nu än någonsin! Älskar prickarna! Jag köpte en liknande fast i bikiniform då på H&M förra året men spännet gick sönder, är så förtvivlad för den var underbar den bikinin :D

Kul att du skriver ut recepten!

2011-04-29 @ 09:53:56
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Ord från: anniepiie

Självklart är det okej att ha baddräkt! :D Riktigt snyggt och börjar ju bli lite poppis nu för tiden! ;) Jag har en brun som jag använder ibland. Din var riktigt snygg med prickar på, vart hittar jag den??? :) Kram kram

2011-04-29 @ 10:47:59
URL: http://anniepiie.blogg.se/
Ord från: sannalitens.blogg.se

Svar: Okej :) Jag vet faktiskt inte :) Har det regnat något hos er de senaste dagarna då? :)

Kramar, Sannalitens.blogg.se

2011-04-29 @ 10:53:56
URL: http://sannalitens.blogg.se/
Ord från: Mia

jag fotades i en sjukt snygg baddräkt för två somrar sen :) finns nog på bild under mina modellbilder på bloggen, annars köpte jag en turkos het baddräkt på ellos förra året. helt i min smak, så Javisst kan du ha baddräkt, varför inte? jag gillar också scrapbooking :)



/Mia

2011-05-07 @ 16:08:06
URL: http://pienimustaenkeli.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0