Ung och naiv

Man finner kärlek och tror att det är det bästa som har hänt i ens liv. Och kanske är det just det; det bästa. För kärlek är fint, väldigt fint. All kärlek är bra kärlek, så länge man kan hålla den på avstånd - mina egna ord. Kärlek är något unikt, men i ruset av lycka måste man hålla stadigt i sig själv. Det är svårt att vara realist, när det enda man ser är ett par kärleksfulla ögon som tränger djupt ner i ens inre. Kärlek så intensiv att man näst intill ramlar omkull. Livet blir klarare än någonsin, men suddigt i kanten blir det alltid. Då ser man inte livet som ett ansvar. Det är lätt att bara se den närmaste tiden, stunderna tillsammans med den personen man tycker mycket om. Verkligheten hamnar lätt vid sidan av, i ett dolt fokus som man helst inte vill röra.
 Ung och naiv. Det är så lätt att vara oklokt och barnslig. Med fjärilar i magen tappar man lätt greppet om vad som borde göras. Vad man vill göra är mycket lättare att ta del av. Ung och naiv. Att bara tänka för stunden. Inte se nästa steg. Men att vara ung och naiv handlar också om att våga satsa. Att våga se framtiden i vitögat och stå upp för sig själv, för det man vill. Våga göra något galet, utan att se till alla andra. Fokusera på sig själv, men inte glömma bort sitt ursprung.

Lite tankar, så här i snart myndiga år.


Läsarnas Ord
Ord från: Erika(jyringen)

sv.tycker verkligen jag oxå :) och den bilden är verkligen kalix för mig :)

2011-04-25 @ 20:34:51
URL: http://jyringen.blogg.se/
Ord från: Pernilla

sv: njae, inte förskolelärare, utan som kokerska på en förskola. så mest står jag i köket och lagar mat och diskar, men ibland är jag ute och busar med barnen lite också :)



jag tycker det är det finaste med kärleken ändå, när den får en att våga göra helt galna saker. när man får det där modet att bara våga vara lite knäpp med någon!



vet du vad jag gjorde i lördags? tog med mina föräldrar ut till brännö och tillbringade dagen där, så himla härligt var det!

2011-04-25 @ 20:47:42
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Ord från: Coquina

Ny tävling på min matblogg så kika gärna in där om du gillar smycken =)

2011-04-25 @ 21:50:16
URL: http://coquina.blogg.se/
Ord från: Julia

Jag har gjort en nystart med bloggandet, om du undrar var min gamla blogg tog vägen. Här kan du följa, om du vill: http://www.bloglovin.com/sv/blog/2503359/wearify/follow

2011-04-25 @ 22:48:39
URL: http://wearify.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0