Debut: Allsång på Skansen

Jag tillbringar veckan uppe hos min pojkvän i Stockholm. Eftersom jag har jobbat i stort sett hela sommaren, har det inte funnits tid att träffas. Vid två tillfällen tidigare har jag varit uppe hos honom - och han flyttade tillbaka hem i mitten av maj! Men nu är jag hos honom igen och det kan förklara varför bloggen inte uppdateras som den borde...

Tisdag 16 augusti


Allsång på Skansen - en debut för min och Rickards del.

Efter att ha sett varje avsnitt av Allsång på Skansen, men på teven hemma i vardagsrummet, kände jag att ett besök på Skansen under en av sommarens tisdagskvällar var ett måste - speciellt eftersom jag faktiskt skulle befinna mig i huvudstaden under finalkvällen. R, som har bott i Stockholm hela sitt liv (bortsett från tiden då han bodde i Göteborg), hade heller aldrig varit på Allsång på Skansen. Skamligt vill jag påstå, men det kanske inte är ett krav för att få kallas stockholmare..? Det faktum att ingen av oss hade en aning om hur det fungerade, gjorde att vi var ute i god tid. Man vet ju aldrig, det verkar alltid vara så mycket folk (Skansen ser större ut hemma i soffan), därför tog vi det säkra före det osäkra. Att vi var där innan halv sju var nog inget krav för att få plats. Trots att det var finalkväll och underbart väder, var det inte många som slogs om platserna närmast scenen. Jag och R delade på något svalkande och efter det tog vi plats - i en sluttning. Vi stod ganska nära stängslet precis framför scenen och hade ett hav av bänkar att beskåda framför oss. Vi hade dessvärre tre personer framför oss, som inte var av minsta storlek. Vi såg i alla fall bra och vi var nog lite så där förälskade... Och det var mysigt, musiken var bra (det är något speciellt med att lyssna live) och jag kände mig väldigt omtyckt. Att vi dessutom kom varandra närmare - trots våra tre år tillsammans - var också något minnesvärt.

När vi lämnade Skansen strax efter nio var vi båda väldigt trötta i benen. Min rygg värkte, eftersom jag hade belastat den fel i och med att marken under oss sluttade. Men trots det var min debut på Allsång på Skansen helt fantastisk! Och att Rickard var med mig förgyllde upplevelsen. Tillsammans.



Läsarnas Ord
Ord från: Maria

Åhh lycko dig!! Jag vill också ha många Disney-filmer, bättre filmer finns inte! Har dock många men på VHS och vi har ingen fungerande VHS-spelare så dom ligger mest och samlar damm :(

2011-08-18 @ 22:10:33
URL: http://mariasandlund.blogg.se/
Ord från: EVELINA

Låter verkligen som en underbar kväll! Och även om Allsången ser mycket större ut i tv än på riktigt, så är det ändå en kul upplevelse! =)

2011-08-18 @ 22:10:43
URL: http://evelinaknipstrom.com
Ord från: Heidi

Sv: Jo, det är nog skönt med ledighet, men hela sommaren har gått så långsamt framåt. :/ Jag har haft ledigt nu i 3månader. :/



Sköt om dej!



Kram

2011-08-19 @ 08:41:59
URL: http://samboochstuderande.blogg.se/
Ord från: AnnaWK

Alltid mysigt att prova något nytt tillsammans :) Har inte han kunnat hälsa på dig någonting under sommaren?



Sv: Haha ja jag är mycket nöjd med de nya stövlarna och bara det att de inte läcker gör dem ju ännu bättre ;)



Klaga gör man oavsett hur nära eller långt bort man bor från varandra. Och det blir alltid annorlunda när man vet att man har en begränsad tid tillsammans, då tar man vara på tiden mycket bättre.



Kram

2011-08-19 @ 08:54:59
URL: http://annawk.blogg.se/
Ord från: november - den annorlunda saken

vad roligt! själv bor jag i stockholms trakterna och aldrig varit i skansen när dete allsång, när jage där e det vanliga dagar. XD kanske dags att gå på dagar dete allsång. alltså nästa sommar dårå. :D



svar: aww, taaack! :D <3

jag börjar den 22:a :( nae undra abra, haha. ^.^ <3

2011-08-19 @ 12:15:24
URL: http://blatteunge.devote.se
Ord från: Anna Katana

Har inte hunnit ta någon bild på mitt hår efter frisötbesöket, men klippte bara de slitna topparna o en bit på luggen så är inte så stor skillnad (:



Låter som en mycket mysig kväll. Kanske Sthlmarna tänker att Allsången är mer en turistgrej :D



Kram

2011-08-19 @ 12:33:17
URL: http://annakatana.devote.se
Ord från: Viktkamp

Åh vad roligt, hade jag oxå velat gå på =) Kram

2011-08-19 @ 13:47:15
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Ord från: E l v i r a

svar: Jaa! Och det kan jag verkligen! :) Hon är så fin så. :)



Varsågod! :)

2011-08-19 @ 15:30:20
URL: http://lillvalpen.blogg.se/
Ord från: Erika

Vad kul =)

2011-08-19 @ 16:54:18
URL: http://morgondimma.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0