Drömmer om att få skriva


Mitt skrivande, en bevarad dröm.

Jag tänker på en dröm som jag har med mig varje dag. Drömmer om att få skriva. Jag vill så himla gärna bli något stort inom skrivandet, få göra det jag verkligen tycker om. Passionen till att skriva påminner mig varje dag. Min bok med kladdiga anteckningar fylls på i stort sett varje dag. Ibland bara några rader. Andra dagar flera sidor. Skrivandet som jag älskar. Att bara få sitta i ett stilla rum och låta orden komma. Drömmen om att skriva litteratur. Det var närmare ett halvår sedan jag avslutade mitt större projekt, som nu bara ligger orört. Sen dess är det mest små notiser som har skrivits ner. Jag längtar efter att få skriva mer, men det är något som sätter stopp. Jag skyller på tid, men vet att det finns en annan anledning till min passivitet. Drömmen om att få skriva ligger orörd, men är konstant oavsett utlopp. Istället läser jag andras verk och försöker finna inspiration till mitt framtida verk. Jag måste inte nödvändigtvis vara en storsäljare och en berömd författare, men jag vill ha ett genombrott och skriva den där romanen som berör. Någon gång. Någon dag. Om ett tag. Längre fram. Drömmen om att få skriva. Jag drömmer varje dag om att få skriva den där samlingen av ord.


Läsarnas Ord
Ord från: Alexandra

Sv: Tack söta du! Ja det där med regnet är ju en historia för sig.. Haha. Konstaterade iaf att ballerinaskor och hällregn inte är någon bra kombination.



Älskar att du håller kvar vi din dröm, fortsätt så! Såklart du ska skriva, vill du så kan du. Jag tror att du en vacker dag sitter där med ett verk i din hand! Drömmar är det bästa som finns, satsa skyhögt och ge aldrig upp!



2011-09-05 @ 21:53:03
URL: http://alexxaandraaa.blogg.se/
Ord från: november - join the revolution!

alltså bilden, är det du som skrivit det? isf, DU SKRIVER SKIIT FINT! haha skit gulliga bokstäver. XDD

2011-09-17 @ 12:49:15
URL: http://jointherevolution.devote.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0