En droppe av is


Destination Strandkyrkogården, 100108

Jag minns så väl känslan, när jag tog den här bilden. Hur nöjd jag var med att resultatet blev så fint. Jag blir påmind om tillfället varje gång jag ser bilden. Jag och R var ute på en fotopromenad, en liten runda med kamerorna likt kikare. På jakt efter fina motiv. Vi hade en öppen gräsplan vid vår högra sida, nu i vintertid betäckt med snö. Jag riktade blicken dit och fick i en närliggande buske syn på en liten detalj. Som dessutom hade en droppe av is vid sin sida.

En professionell fotograf skulle säkert påstå att min bild har brister, att bilden är fotograferad av en amatör. Men jag är amatör och just därför blir jag inte sårad av de orden. Jag fotograferar efter egen förmåga och efter eget tycke. Jag fotograferar för att jag tycker det är roligt - och jag blir nöjd med mina resultat. Självklart finns det många bilder som egentligen borde raderas, men inte alla. Bland mina bilder finns guldkorn, likt denna bild på en droppe av is.


Läsarnas Ord
Ord från: november - den annorlunda saken

jag tycker att bilden blev jätte fin, en härlig bild! ^^

att kunna se detaljer är något du har användning för när du fotograferar. x')



svar: åh, vad bra! hoppas det blir fler inlägg då. :DD

2011-08-12 @ 17:12:33
URL: http://blatteunge.devote.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0