Charmen med att vara på resande fot

Där finns en tjusning i tillfälligt boende. En bestående charm i att få hyra ett rum och ha som sitt endast för en natt. Att vara okänd gäst, men ändå så välkommen. Att befinna sig i ett trivsamt rum, men inte äga något i det. Charmen med att vara på resande fot. Omedveten om vad som väntar bakom nästa krön. På resa. Man behöver inte ha ett mål. Det räcker med att vilja uppleva. Att resa är en spänning i sig. Att resa, vi siktar in oss på en tillfällig destination.

Under hösten har kursen Svenska B inspirerats av temat Att resa, som var årets ämne på Nationella Provet. Jag har både skrivit själv och läst andras ord om vad resandet innebär. Inte konstigt att man blir inspirerad även på sin fritid...


Läsarnas Ord
Ord från: Olivia - drömmen mot att bli fotograf

håller med dig helt, helt amazing att vara på resa :D



sv: Ja verkligen :D

kramis♥

2011-12-12 @ 18:22:28
URL: http://oliviasfotoblogg.blogg.se/
Ord från: julia

sv: tack! :)

2011-12-12 @ 20:01:15
URL: http://jjuliees.blogg.se/
Ord från: Anonym

Svårt det där med resa tycker jag....

2011-12-12 @ 21:16:55
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Ord från: Elin

Älskar att resa. Har rest mycket, men inte det senaste. Saknar det. Har du rest mycket?



Det är det härliga, du kan bestämma alldeles själv vilken sorts roll du vill spela på hotellet. Även bland arbetskamraterna. Jag älskade det, på alla hotellen jag jobbat. Är det något du vill fortsätta med ett tag?



Enligt SMHI kommer den enda nederbörden, som kommer bli stor, vara regn så tänka sig, saker går tvärtemot vad jag önskar. Det har ju aldrig hänt förut.

Jag förstår inte hur ni står ut med allt blåsandet. Aldrig en lugn stund.



Nej med saffran i båda, men russin ovanpå den ena sorter och russin i med pärlsocker ovanpå på den andra.

Jag är hallontokig så hoppas den blir bra. Har verkligen satsat på att äta av allt jag ställer fram. Just idag känns det avlägset. Inflyttningsfest och födelsedagsfest i ett liksom.



Man är i sin egna lilla värld med bara ord man kan trolla med. Är man en van/bra författare får man dessutom ut något av det i långa loppet. Min filosofi i alla fall.

kramar

2011-12-14 @ 13:10:17
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0