Att lämna

Utrdag; "... Tider passerar, människor tar vid och viker senare av vid nästkommande vägskäl. Liksom du. På den punkten skiljer du dig inte från mängden. Och inte jag heller. Vi lämnade båda varandra. Du lämnade först, jag lämnade senare..."

Jag har väldigt svårt för att acceptera avsked.
Jag har svårt för att låta människor gå ifrån mig.
Det är sån jag är. Det är jag.
 Att bli lämnad. Att lämna. Det har alltid varit svårt för mig. Mitt dåliga samvete har alltid skrikit mig i örat. Jag har inte fått den ro, som jag ofta önskar att jag kunde få. Jag tycker inte om att bli lämnad. Jag tycker inte om att lämna. Avsked. Jag vägrar erkänna att tiden är inne och att detta är ett sista farväl. För jag tror alltid på att personen kommer tillbaka. Alltid. Men innerst inne vet jag att avsked måste ske, för alla viker vi av vid ett lockande vägskäl. Alla viker vi av. Ingen stannar hos mig livet ut. Ingen håller din hand för evigt. Ingen går vi vår sida från livets början till slut.


Läsarnas Ord
Ord från: Heidi

Sv: Jo, det är helt mysigt med en öppen spis. :)



Jo, jag gillar dina inlägg. :)



Vi har omkring 9 stora katter och 4 små nu. :) Så man kan ju inte ha för många kissor. Fast man skulle vilja ha. :)



Jo, jag uppskattar dig som vän och läsare. :)



Kram

2011-02-03 @ 16:36:23
URL: http://karkkimonsters.blogg.se/
Ord från: Tessie

Svar:

Ja, nog är det ärliga svar! :) annars är det ju ingen idé att göra listor känner jag!

Tack så mycket, du vet även vart jag finns om du behöver, ring, eller skicka sms eller skriv ett mail.. finns här! <3



-kramar-

2011-02-03 @ 19:22:45
URL: http://curves4all.wordpress.com/
Ord från: A Meths

Svar: Kakan var verkligen mumsig, men man får tänka på hur mycket man äter då jag vet hur onyttig den egentligen är haha.



Och jag är bara glad att du vill fortsätta skriva för som jag sa, jag tycker verkligen att du är duktig och då borde du få veta det så att du blir medveten om din kunskap =)



Skriver du på en bok eller mer "stycken"?

2011-02-03 @ 23:02:34
URL: http://meths.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0