Beverly Hills 90210 - en serie jag inte glömmer



Jag sitter i skolan. Min uppgift inför svensklektionen imorgon är att analysera en tv-serie. Självklart har jag valt att skriva om Beverly Hills 90210 - den serien glömmer jag inte så lätt. Jag tänker ofta på den, på hur gärna jag ville ha samtliga säsonger på dvd. Det vill jag fortfarande, men jag får inte längre samma dos av serien. Eftersom den inte sänds på tv längre, är det som ni förstår svårt att få den där vardagliga dosen. Jag satt ju faktiskt framför teven varje måndag. Då slutade jag tidigt, tog första bästa spårvagn hem till Rickard och såg det som var kvar av avsnittet. Till teven hade jag alltför ofta ett paket glass. Det var magiska stunder...
 Jag har inte glömt bort serien. Jag ska köpa den kompletta utgåvan på dvd. Frågan är bara om de beställer in varan, om jag vill ha den... Man kan hoppas, jag vill ju så gärna ha den! Tilläggas kan att det var tanken på att en dag få köpa säsongerna av Beverly Hills 90210, som sporrade mig till att jobba förra sommaren. När det var tråkigt eller stressigt, då tänkte jag bara på pengarna jag tjänade. Jag räknade att dessa timmar var det samma som en säsong av serien. Det känns som ett svek mot mig själv att inte hålla det löftet. Jag kämpade ju faktiskt och därför tycker jag att jag förtjänar min belöning; nämligen att få se hela serien från början till slut - om och om igen.


Läsarnas Ord
Ord från: Becca

sv: bara fina fisken faktiskt :D

va händer idag då? göra ngt skoj efter att dagens alla plikter är avklarade?? ;)

2011-01-25 @ 11:22:07
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Ord från: Maja

Hej. Jag tänkte tipsa dig om lovefilm.se. Det är en sida där man hyr film. Man gör en lista över filmer/serier man vill se och så väljer man ett erbjudande. Jag betalar 49 kronor i månaden och får hem 2 filmer i månaden från min lista. Det kanske skulle vara nått? Beverly Hills serien finns där och kan komma direkt hem i din brevlåda! :)

2011-01-25 @ 11:53:14
URL: http://majjaeriksson.blogg.se/
Ord från: Eva

hej...ja men det är lungt...

kan bli så ibland att man bara svara på automatik och det är ju ok..men ibland blir det lite fel..men jag förstod ändå..

kikar bara in o säger hej!

ja vill med ha den där serien älskade den såå...

lika med Onë tree hill...åhhhhhhhhh

kram på dig/// Eva

2011-01-25 @ 13:32:44
URL: http://evapinglans.webblogg.se/
Ord från: Erika

Beverly Hills var så bra =)



Sv. Tack så mycket!

2011-01-25 @ 21:20:32
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Ord från: Tessie

Svar:

Tack så mycket, är nöjd med dom bilderna själv faktiskt! Dom fångades vi rätt tillfälle! :)



-kram-

2011-01-25 @ 22:17:07
URL: http://curves4all.wordpress.com/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0