Skridskor + filmkväll

Jag hade det jättemysigt igår. Trots att jag fick vänta en stund på att de andra skulle komma (eftersom jag var tidig, åkte ju från ön) blev dagen helt klart toppen! Jag hade så himla trevligt i ishallen och folk var så kärleksfulla och snälla. Det var synd att alla inte hade möjlighet att vara med hela dagen och sedan in till nattens början. Vi umgicks nämligen hela dagen - sammanlagt tolv timmar. Tre timmar i ishallen, sen till stan för att inhandla mys inför kvällen och dessutom blev det en tidig middag på McDonalds. Filmkvällen hos en av vännerna bestod av 'Pirates of the Caribbean' och 'National Treasure 2', båda två mycket bra filmer. Jag hade hur mysigt som helst, när jag halvlåg i soffan tillsammans med person jag verkligen tycker om! Vi var inte många, men fyra är väl ändå helt okej?


Båten åkte genom ett hav fullt av is.

På bilden ovan kan ni se hur havet såg ut, när jag åkte in till stan igår förmiddag. Isblock och ren sörja av krossad is. Att gå hem klockan halv två på natten var inte lätt. Du vet säkert själv hur det är, när is täcks av vatten; det blir halt. Och där gick jag, med mina skridskor och en stor påse godis. Jag försökte undvika de hala fläckarna, men det var lättare sagt än gjort. Regnig natt, hala vägar och en trött Jasmine. Men det gick bra, jag höll mig själv på fötter och när jag kom hem var det bara jackan som var dränkt av nederbörden.
 Jag somnade som en stock, men kunde inte undgå att notera det lyckliga leendet på mina läppar. Dagen och kvällen var helt klart fantastiska timmar.


Läsarnas Ord

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0