Utdrag; Visst saknar jag dig

"Det finns inte mycket kvar. Låtarna du spelade för mig. Platserna vi besökte. Och bilderna, som lätt som en fjäder passerar förbi. Det jag kan se av dig är inte lika som förr. Det är inte likt på något sätt. Kärleken är inte den samma. Men framför allt, jag har slutat att hoppas – nästan. Under alla åren som passerade var hoppet det som höll mig kvar på banan. Utan det skulle jag aldrig stå här idag. Utan känslan som kändes så starkt, hade jag aldrig varit så desperat. Jag hade accepterat att du inte ville och att jag borde gå vidare. Men du bjöd in till det; du bjöd hem mig till dig. Det måste ju betyda något, eftersom det aldrig borde ha hänt. Du skulle aldrig ha gjort det, om det inte var för att du ville något speciellt. Och det var just det du ville, men det förstod jag inte då. Och det förstår jag inte nu heller; jag förstår inte varför du gjorde det. Som en fiskelina slängde du ut ditt bete och när jag nappade drog du hastigt undan din lockande sida. Du lät mig infinna mig i en känsla av misslyckande. Som en fisk försökte jag om och om igen, men dessvärre utan resultat – men samtidigt helt väntat. Jag hade inte kunnat göra något annorlunda, för att vinna ditt hjärta. Jo, det hade jag. Jag hade kunnat vara mindre på, men det var då. Då behövde jag bekräftelse. Då behövde jag kärlek. Det är inte på samma sätt nu, men visst saknar jag. Visst saknar jag dig."


Läsarnas Ord
Ord från: Derya Bahceci

:( heartbreaker

2011-01-14 @ 11:04:01
URL: http://www.kth.se/derya
Ord från: sofiahassan.blogg.se

Tack så mycket, det värmer massor!

Nu vill vi verkligen att sommaren ska komma, bort med all snö! :)

kram

2011-01-14 @ 11:57:31
URL: http://sofiahassan.blogg.se/
Ord från: viktoria

jo snyggt men enkelt :-)

2011-01-14 @ 16:07:33
URL: http://viktoriahelena.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0