I en värld där konsekvenser inte har någon betydelse.

2011-07-25

Världen är hemsk. Där finns många människor som drivs på av spänningen, men alltför sällan finns där någon reflektion över konsekvenserna. Jag höll på att bli påkörd av en personbil. Han körde mot rött. En person tutade ilsket på honom. Jag blev mest rädd och gav den korkade chauffören ett finger. Mer kunde jag inte göra. Det var bara att fortsätta gå. I en värld där konsekvenser inte har någon betydelse.
Jag höll på att bli påkörd. Föraren körde mot rött. Själv hade jag sällskap av den gröna gubben. Hade jag stannat mitt på övergångsstället, hade jag blivit påkörd...

Det som gör mig mest rädd är att föraren tog det på skoj. När jag såg honom komma körandes, hann jag också notera hans flin och hans hand likt en vink. Det var ett skämt för honom, men kunde ha slutat allvarligt för oss båda.


Läsarnas Ord
Ord från: november - den annorlunda saken

du skriver så ... bra!! alltså, du skriver verkligen bra. jag har alltid verlat utveckla min språk och skrivförmåga och så ... så jag ska börja lära mig av dig! :D <3



svar : jaha okey, är det roligt att sommarjobba där? :o

2011-07-26 @ 14:55:36
URL: http://blatteunge.devote.se
Ord från: Anna Katana

Hej,



härligt att allt är bra med dig. Trivs du bra på jobbet då? Förstår om det var skönt att vara ledig en dag (:



Men usch vad läskigt att du höll på att bli påkörd. Men idiot som körde mot rött alltså!!Vilka puckon det finns.

Glad att du klarade dig.



Kramar

2011-07-26 @ 18:15:39
URL: http://annakatana.devote.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0