Inställningen är allt

Idag var jag tillbaka på jobbet, efter en dags ledighet. Gårdagen var riktigt skön och mer än efterlängtad. De tre sista dagarna innan min ledighet hade jag det jobbigt på arbetet. Rummen som jag skulle städa var allmänt nerskräpade, i ett av rummen hittade jag en almanacka med bilder på nakna tjejer, dammsugaren ville inte samarbeta och jag hade mycket att göra. Jag var nära att få ett mindre sammanbrott x antal gånger, men lyckades hålla mig på banan. Varje dag är en ny dag, försökte jag intala mig själv. Gästerna som reste igår bor inte kvar idag. Ny dag, nya tag. Inställningen är allt.

Jag har alltid gått till sommarjobbet med en positiv inställning och med ett leende på läpparna. Trots att det var svårt att hålla sig på topp dessa jobbiga dagar, hjälpte den positiva inställningen väldigt mycket. Svårigheterna och hindren sitter i huvudet. När det väl gäller är det bara ens egen vilja som kan stoppa en. Rätt inställning underlättar så mycket. Det gäller allt - inte bara i arbetslivet. Man lär sig alltid något nytt och jag tar vara på erfarenheten.


Läsarnas Ord
Ord från: camilla

du har så rätt, inställningen avgör otroligt mycket :) att förska vara positiv även när det är jobbigt gör allt mycket lättare.



Okey :) men skönt ändå? hur långa arbetsdagar har du då?



vad e de för chokladglass?:D hoppas den smakar, kramar

2011-07-27 @ 21:13:21
URL: http://resanupp.devote.se
Ord från: MEULLERPHOTO

Vad jobbar du som? :)

kram

2011-07-27 @ 21:18:14
URL: http://meullerphoto.blogg.se/
Ord från: Eleonore

Visst kan man påverka sin tillvaro väldigt mycket med hjälp av rätt inställning. Är man själv glad och tycker att det är kul så blir allt skoj även om det är jobbiga uppgifter :) Bra där!

Härligt att du gjorde ett kort och att kreativiteten kom fram till slut. Det kommer såna faser i livet när man inte kan göra vissa saker för att annat tar överhand!

Ja sök jobb på fartyg till nästa sommarsäsong, det är ett riktigt bra sommarjobb och man lär känna många härliga människor. Rekommenderas varmt :) Men man får vara medveten om att det är jobbiga perioder ibland med hemlängtan. Kontakten med hemmet blir inte så frekvent!

Hoppas du har en fin vecka, kram

2011-07-27 @ 21:26:01
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Ord från: AnnaWK

Sv: Tack snälla, efter lite envishet så gick det till slut, så nu ska jag bara få till färgen på övriga designen så att det går i samma gråskala som headern.

2011-07-27 @ 22:31:07
URL: http://annawk.blogg.se/
Ord från: november - den annorlunda saken

svar: jo, jag kikade in på ditt kortmakeri och jag har även kommenterat om du inte sätt det än (?). du är riktigt bra på att göra kort. är det ngt du lärt dig med åren eller har ngt lärt dig hur man gör? :o

2011-07-27 @ 22:49:58
URL: http://blatteunge.devote.se
Ord från: Lillan

Det är inte förrens något händer man förstr hur mycket viktiga saker man faktiskt har på datorn. Tur nog så gick det att rädda denna gången och nu kommer jag aldrig mer vara utan extern hårddisk. Skaffa en du också om du inte redan har en.



Sov så gott.

Kram

2011-07-28 @ 21:58:26
URL: http://patriciac.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0