Taizé 2011

Det är många som har frågat var min resa har tagit mig. Jag kan nu avslöja att jag har tillbringat en vecka i Taizé, en liten by i Frankrike.


Taizé 2011

Jag åkte dit tillsammans med Svenska Kyrkans Ungdomsgrupp i min stadsdel. Efter en bussresa på närmare ett dygn anlände vi till den lilla byn i Frankrike. Taizé är en kristen plats, där munkar från mestadels Europa lever ut sin tro till Gud. Taizé har på så sätt blivit en internationell samlingsplats för troende ungdomar i framför allt Europa. Gudstjänster tre gånger om dagen och bibelstudier i små grupper. Också arbete är inräknat i schemat. Livet i Taizé är enkelt, maten är simpel och stress är i många fall inte ett förekommande faktum.

Att resa till Taizé var en upplevelse - på många sätt. Jag trivdes bra, men det känns skönt att vara hemma igen. Jag är glad att jag åkte på resan, men vet inte om jag vill komma tillbaka dit. Resan stämmer in under det klassiska och mycket svenska begreppet ”lagom”. För mig var resan till Taizé alldeles lagom.

Är ni intresserade av att veta mer, får ni gärna fråga. Och vill ni att jag ska publicera lite bilder, dagboksanteckningar eller besvara frågor är ni självklart välkomna att skriva.
Någon mer som har varit i Taizé? Hur upplevde du resan? Dela gärna med dig!


Läsarnas Ord
Ord från: anniepiie

Åhh va mysigt, visst de, borta bra men Hemma bäst! ;) hihi Ha en bra kväll nu. Kramis

2011-06-28 @ 21:51:21
URL: http://anniepiie.blogg.se/
Ord från: Heidi

Sv: Det låter som om du hade det bra på din resa. :) Bara av att läsa din text skulle man själv också vilja besöka stället. :)



Jo, vår inflyttningsfest gick fint. :) Alla hade det bra och alla trivdes. :)



Kram

2011-07-04 @ 08:57:01
URL: http://samboochstuderande.blogg.se/
Ord från: sandra

åh de ser fint ut, har du fler bilder?

2011-07-05 @ 14:37:56
URL: http://sandrags.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0