Bok - Vill du ha barn med mig?

"Vill du ha barn med mig?"
är skriven av Åsa Jinder.

Jag hade inga förväntningar alls på denna bok, eftersom jag vann den i en simpel tävling. Dock måste jag berätta att jag blev glatt överraskad. Boken är bra, en sådan där må-bra-bok, som man gärna läser en regnig söndagseftermiddag. Språket är enkelt och man kan lätt ta åt sig handlingen. Inga överdrivna miljöbeskrivningar, inga gnagande känslor som borrar sig in i läsaren och heller inga sidor utan läsvärt innehåll. Boken är bra, absolut! Den behandlar ett ämne, som jag tycker fler människor borde tänka på; nämligen barnlöshet. Det är inte självklart för alla par att barn kommer bli en del av livet. För vissa kvinnor och män fungerar det helt enkelt inte. Jag har i mina unga år svårt att ta åt mig av denna bok, men visst blir jag berörd. Att inte kunna få barn, kan för många kvinnor ses som ett misslyckande. I boken får vi ta del av Noras upplevelser, när hon - tillsammans med sin Joakim - kämpar för att bli gravid.

Det som jag gillar med boken är att den innehåller så mycket kärlek, trots att den behandlar ett så seriöst och gripande ämne. Jag hade personligen lätt för att se på ämnet från ett objektivt perspektiv, eftersom barn inte är aktuellt i mitt liv just nu. Jag vet inte hur andra kvinnor (och män?) upplever boken, men jag tycker att boken förtjänar en chans. Detta verk är inte det bästa jag har läst, men jag tar åt mig av mina nya erfarenheter och ser det som en bonus att jag har utvecklats som författare (om än så länge knappt synligt, men i slutändan kommer resultatet att bli tydligt).

Detta inlägg är önskat av Rinki.


Läsarnas Ord
Ord från: jennifer

kul med lite boktips! :D

2011-03-13 @ 18:40:14
URL: http://smoothtrooper.blogg.se/
Ord från: pauli♥

åh spännade, skulle vilja läsa den :)

2011-03-13 @ 19:01:55
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Ord från: sandra

sv: jag tyckte också om Nicke Borgs låt men Eric Saade var bäst igår kväll så det var självklart jag blev glad att han gick vidare :)

2011-03-13 @ 19:17:12
URL: http://sandroou.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0