Inspireras av en bra bok

Det finns så många underbara litterära verk skrivna! Jag inspireras alltid av boken jag för tillfället läser. Det är magiskt och hjärtat klappar alltid lite extra under vissa delar av boken. Det är delarna av kärlek som påverkar mig mest. Kanske för att kärlek alltid har varit en central roll i mitt eget skrivande. När jag först började skriva egen skönlitteratur, var ämnet kärlek något som kom till mig naturligt. Jag blev förälskad första gången under högstadiet. Några år senare blev jag förtjust och intresserad av en några år äldre stockholmare, nämligen min nuvarande pojkvän. Kärlek har alltid satt guldkant på tillvaron. Det är kanske därför som kärleksromaner ligger mig varmt om hjärtat. Att jag då kan inspireras så makalöst mycket av andras verk, ser jag som en styrka. Att kunna ta lärdom av andras ord är bara positivt. Samtidigt finns där (självklart) en dålig självkänsla, som vid vissa lästillfällen gör att jag känner mig dålig som skribent. Det är i de stunderna, som jag tvingar mig själv att lägga undan boken och sluta ögonen för några sekunder. Jag kan. Jag är bra. Jag kan lyckas. Jag, jag, jag - med mitt ego i centrum.

Det finns så många bra böcker som inspirerar. Det finns så många duktiga talanger där ute. En bra bok ger mig så många idéer att jag till och med måste stoppa mig själv och min kreativa sida. Nya förslag på oskrivna böcker kommer som brev på posten och jag vill bara skriva - mer, mer och mer. Men jag hindrar mig själv, försöker hitta en struktur, men tappar då bara allting. Jag ska skriva, det finns ju så mycket inspiration att ta del av.
Om jag bara hade tid, då skulle jag skriva en riktigt känsloladdad och berusande kärleksroman.


Läsarnas Ord
Ord från: Lina

Tack så jättemycket! :) Vi är supernöjda men jag är en jävel på att ändra mig så det sker ständig förändring! :P



Vad skönt att det är gjort iaf. :)

2011-05-24 @ 14:48:37
URL: http://linamedfamilj.blogg.se/
Ord från: Twiggy♪♫♫

Har ni klarat det innan så ska ni klara det den här gången också. Det handlar ju ändå om så kort tid.



kram

2011-05-24 @ 15:11:42
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/
Ord från: Anna Katana

Tack (:

Aa det var ett mycket uppskattat tips! Tänkte göra reklam för dina kort senare när jag gett bort dem (:



Hoppas du får tid att skriva på en kärleksroman en dag, är säker på att du skulle klara det utan problem.



Kram

2011-05-24 @ 15:17:51
URL: http://annakatana.devote.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0