Tristess stjäl min positiva energi

Aldrig har det varit så tråkigt. Sällan finns där så mycket svart i mitt sätt att se på skolan. Men idag - precis som det varit under de senaste sju veckorna sen skolstarten - har jag tillåtit tristessen att stjäla min positiva energi. Det är inte roligt att gå i skolan; lusten finns där inte och lektionerna kan inte vara mycket mer enformiga. Jag har alltid gillat skolan, och det för att jag har fått lära mig nya saker. Men nu, nu kan det lika väl vara. Om två veckor är det lov och till dess har vi i uppgift att färdigställa den slutgiltiga inlämningen. Det är också vår enda chans att visa på att vi förtjänar högsta betyg. Det är något som irriterar mig väldigt, då försök till Mycket Väl Godkänt ska kunna visas under fler tillfällen. Negativt, mycket negativt. Min inställning är inte den bästa och jag låter mig själv falla - kanske lite för snabbt.


Läsarnas Ord
Ord från: Elin

Tja de mesta, men tänkte mest kring hur du ska göra närmaste tiden. Orka detta tempot menar jag?



Där har du rätt, finns inte så mycket annat att hoppas på än stöd.

kramar

2011-10-18 @ 11:16:10
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Ord från: Anonym

SV: Men hon bjuder på sig själv och är annorlunda, det som jag gillar med henne. :)



Du verkar ha en dålig period nu. :/

2011-10-18 @ 15:23:29
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Ord från: Sandra - Fotograf & "Fotbollsfru"

Tack så mycket! Glad när ni berömmer mina bilder!



Tack så mycket !

Jag älskar färgerna , är tokig i rosa och lila :) Du skriver bra !



Vad är bra med min blogg ?

Kram

2011-10-18 @ 16:15:44
URL: http://foookus.blogg.se/
Ord från: Anna Katana

Tack, det lär det bli (:



Tråkigt att du känner så för skolan, kanske är för att det är sista året på gymnasiet. Känns som du behöver det där höstlovet nu.

Håller verkligen med dig MVG ska kunna visas på flera sätt, är inte bara en sak som ska avgöra.

Vad gör du som projektarbete förresten?



kramar

2011-10-18 @ 18:29:50
URL: http://annakatana.devote.se
Ord från: camilla

jag håller med dig om att man ska få fler tillfällen att visa att man har mvg kunskap. det är inte bara en period du kommit in i nu då du tycker skolan är tråkig?:/



Har du några speciella jultraditioner du brukar göra?:D de är klart den mysigaste tiden på året:D



okey :) jag har också en del plugg sen fyllerj ag år imorn, så blir lite kalas:) sen skola tors o fredag samt träning på torsdag :D får se vad mer som händer haha:P har ganska mkt jag borde läsa i skolan så :/



kraaam

2011-10-18 @ 19:42:12
URL: http://resanupp.devote.se
Ord från: Lissie

Nej, plugg är inte roligt alla gånger... Men det är lite av ett nödvändigt ont. Jag, som för tillfället ägnar mina dagar åt att göra ingenting, är mer än avundsjuk på ditt tråkiga plugg. Inte för att det gör saken bättre för dig. Men iallafall. Och så får man försöka se vad som kommer utav det tråkiga. En utbildning? Det är väl inte så dumt. Det kommer gå bra :) Kram

2011-10-18 @ 23:17:02
URL: http://fairlynuts.blogg.se/
Ord från: Elin

Åh okej. Så länge det håller går det väl, men sen då? Som nu när du börjar falla, hur klarar du det då?

Finns det ingen som du kan prata med, som lyssnar och försöker förstå?

kramar

2011-10-18 @ 23:52:44
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Ord från: anniepiie

Gilla skolan, hade gärna gått vidare i skolan och känna tryggheten igen! :) Kram

2011-10-19 @ 09:13:36
URL: http://anniepiie.blogg.se/
Ord från: Rinki

Åh, gumman :(

Jag beklagar verkligen att du ska behöva känna så, du som är så himla duktig på att prestera. Även om detta kommer att låta klyschigt och inte alls lika lätt att ta till sig, så vill jag ändå skriva det. Jag vet att du kan och du får inte låta detta definera dig, visst kan man ha dåliga dagar/stunder/perioder, allting är inte lätt hela tiden och det går dessvärre ut över studier och relationer. Men det är inte ditt fel, det måste vara jobbigt att känna den extra pressen på att prestera just nu, men jag vet att du kan! Jag hoppas verkligen att dina lärare vet att du kan också.



Jag tror att hösten kan spela sin roll, det har blivit så mörkt och jag känner själv att jag mår dåligt av det. Jag är konstant trött och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, kanske för mörkret och vissa har nämnt järnbrist; jag vet inte alls, men det är jobbigt.



Jag hoppas verkligen att du tar dig ur detta gumman, du är dock inte ensam och jag finns här ifall jag kan göra något. <3 Jag önskar att jag kunde åka till dig och krama om dig. Jag hoppas också att R kan finnas där för dig också, om än på distans. Ni kommer att klara det, vem skulle någonsin vilja släppa taget om dig? Oavsett ifall det är minuter, mil eller oceaner emellan!



Sköt om dig <3 Tänker på dig!



Puss och Kram!

2011-10-19 @ 22:36:04
URL: http://rhulth.wordpress.com
Ord från: Ida

Hoppas din lust kommer tillbaka snart!

2011-10-20 @ 08:53:15
URL: http://alittlebitmoreee.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0