Få timmar i skolan

Min utbildning den kommande tiden liknar ingenting. Idag var jag i skolan en halvtimme, sen fick jag gå hem. Imorgon har jag ett seminarium där jag ska bevisa att jag kan ge kritik och diskutera andras texter - and that's it... Det blir en timmes lektion. Och på onsdag är jag i skolan för att diskutera boken som vi läser, två timmar max. Och sen då? Jo, på torsdag och fredag har jag studiedagar. Så... Jobba kanske vore något?

Det som är mest frustrerande är att det blir en himla massa väntan - mer väntan än tid i skolan. Och visst, det är ju mitt eget fel i och med att jag är bosatt ute på en ö. Men samtidigt; jag tycker att det ger mig och min livskvalité så pass mycket att jag inte har en tanke på att bo i staden bara för att ha kortare resväg till skolan. Det som gör mig så förbryllad är att vi inte gör något vettigt i skolan. Visst, vi gör väl någon form av tenta de kommande dagarna, men det är ju inte direkt en seriös skolgång när man endast behöver vara i skolan några tiotal minuter - inte ens hundra minuter per dag!

Det är för min del få timmar i skolan och det känns verkligen som att jag slösar bort mitt liv. Tänk vad mycket jag hade kunnat göra detta sista år i gymnasiet, istället för att komma och gå lite då och när som det passar. Patetiskt. Jag försöker dock, med stöd från er (tack snälla), att omvända min frustration till energi som ger tillskott i mitt kreativa utlopp. Det vore ju något att förgylla livet med; kreativitet, skapande, harmoni och en vacker ö att leva ut sin frihet på. Om livet ändå vore så enkelt.


Läsarnas Ord
Ord från: Emmy

Hejsan ! Jag har en tävling på min blogg där man kan vinna ett fint pris från annaform.se . Kika gärna in och delta i tävlingen :) Kramar Emmy



http://olssonlaursen.blogg.se/2012/february/tavling.html

2012-02-27 @ 13:28:40
URL: http://olssonlaursen.blogg.se/
Ord från: Sara:

SV: tack, vad kul att du gillade den!

Kram

2012-02-27 @ 14:44:33
URL: http://sarazamia.blogg.se/
Ord från: Rinki

Usch, tråkigt att det känns sådär! Det är klart att du inte ska ge upp ditt liv på ön som ändå är fri, bara för att du ska få kortare resväg till skolan! Det handlar ju om kvaliteten i livet som du säger. Jag kan dock känna igen det där lite, när man åker in hela vägen för att sitta på ett seminarium eller en föreläsning som inte ger än något och sedan spenderar man mer tid på att resa än att vara i skolan/universitetet. Som tur är så är mina seminarium rätt så spännande denna kurs, så det känns ändå vettigt att gå på dem. Jag hoppas verkligen att det blir bättre.



Så otroligt vacker bild på dig i kappan förresten, i inlägget nedan, när du sitter på båten!



Sv: Ja, självklart gillar jag Kents egna låtar också, men hon har ändå än väldigt speciell och väldigt ren röst som jag tycker gör sig bra och ger låtarna en fin känsla. Melankoli kanske? Gravition är min favorit med henne.



Jo, det var synd att hon inte levererade vidare bra i Melodifestivalen.



Kram

2012-02-27 @ 16:57:53
URL: http://rhulth.wordpress.com
Ord från: Matilda :3

jättesöt blogg!! :]

2012-02-27 @ 17:25:04
URL: http://matildavilen.blogg.se/
Ord från: jessica

Sv: tack vad snäll du e :)

2012-02-27 @ 17:41:30
URL: http://choltichaa.blogg.se/
Ord från: Eleonore- Kokboksutmaningen!

Det roliga är ju att man skulle kunna korta ner alla utbildningar på både gymnasiet och högskolan om man bara tog bort alla håltimmar och lektionslösa dagar :) Många skulle nog föredra det!

Tack fina du, det är verkligen kul att vara tillbaka på jobbet igen :)

2012-02-28 @ 12:01:46
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0