En oviss november

Vid midnatt klev jag av på Stockholm C. Det var i tisdags kväll. R hämtade mig, som alltid, på stationen. Vi åkte hem genom den mörka natten. Mer än så var det inte. Natten var redan här och vi gick och la oss omgående. R fick jobb nästa dag och jag var hemma själv. Så också idag.

Det är en oviss november. Jag vet inte var jag skall befinna mig för att få ut det mesta av livet, ta vara på tillvaron som är. Jag söker jobb efter jobb, men får sällan svar. Det jag gör är kanske inte tillräckligt, bekräftelse är det brist på. Men det är okej. Att vara hemma hos R, i lägenheten, gör mig glad. Lycklig kanske till och med. När jag är här lever jag mig in i framtiden. Jag tänker på om det finns en sådan tillsammans med R. En evighet eller bara några år. Kanske inte mer än så. Livet är ovisst. Inte alls självklart.


Läsarnas Ord
Ord från: - - ♥ T H A I P I N N E N ♥ - -

sv; jag har ett litet extra jobb som du kanske vill testa? Du säljer produkter från oriflame, smink,skönhetsprodukter för både killar och tjejer!
det är super roligt och enkelt. du tjänar 20% av det du säljer och kan självklart jobba upp dig så du tjänar mer! Och det bästa är att du väljer själv hur mkt tid du vill lägga ner på det och du måste inte beställa ngt varje gång :) Man får alltid in lite extra pengar vilket är behövande ;)

2012-11-01 @ 12:26:32
URL: http://thaipinnen.se
Ord från: LINNPLINN

Själv har jag fått nys om att söka praktikplatser för att komma in på jobbmarknaden. Börjar med hemtjänsten så kanske man har störst chans att få en anställning trots att det varken är världens mest ergonomiska eller lockande arbete (förutom kontakten med människor då).
Livet är till viss del självklart men emellanåt så är livet allt annat än perfekt, knappt bra.

Skönt att komma iväg en stund. Från platsen, staden, bostaden som man allt mer ofta börjar förakta.

Kram.

2012-11-01 @ 12:27:11
URL: http://kufisk.blogg.se
Ord från: Fina Frun

Skönt att du har "R" i alla fall :)
Lycka till med jobbsökandet!

2012-11-01 @ 12:28:11
URL: http://finafrun.blogg.se/
Ord från: LINNPLINN

SV: Tack så mycket, Jasmine. Jag tycker att det är tråkigt att inte få träffa min prins denna helg, vi har ju hängt ihop VARJE helg sedan vi blev tillsammans. Lite beroende är det men samtidigt stärkande.
Otroligt att A orkar med mig.


Ärlighet är inget att tacka för, fina Jasmine. Jag är glad att få följa dina dagar. Jag gillar att smyga in på din blogg och läsa om livet.
Din blogg är så mycket mer än en... blogg.

Men nu ska vi BARA tänka på de positiva kommentarerna tycker jag, för det är ju bland annat dem som lockar oss att skriva mer.

Tack så mycket för lyckönskningen! Jag hoppas att du hade en fin onsdag men framför allt att denna novembertorsdag blir en god dag.

Kram.

2012-11-01 @ 12:31:59
URL: http://kufisk.blogg.se
Ord från: nicole

sv: ja, det är det! :) Tack!

2012-11-01 @ 13:12:11
URL: http://nicoleisabelles.blogg.se
Ord från: Liene

Bra att det känns så bra vara där:)
Önskar en fortsatt bra dag! och hoppas du får bra jobb snart.

2012-11-01 @ 13:32:05
URL: http://lifefromwithin.blogg.se
Ord från: Anna Katana

Jobbigt det där när man sökert jobb på jobb på jobb och inte får några svar knappt. Dåligt när det inte ens kan ge en ett litet svar. Men bara fortsätt så kommer det.
Och du har så rätt, livet är ovisst, man inte vad som kommer hända.

Skönt att du kunnat sova nu (:
Kramar

2012-11-01 @ 13:33:26
URL: http://annakatana.devote.se
Ord från: Louise

Hoppas att du får ett jobb inom en snar framtid!

sv: Tack sälv fina du, det glädjer mig att du gillar min bildserie! Kram

2012-11-01 @ 19:55:00
URL: http://louisedahl.blogg.se
Ord från: Lissie

Ovisshet är svårt! Men du är ju sjukt bra som söker jobb. Vad mer kan man göra? Det kommer lösa sig så småningom, det brukar ju göra det. Kram

2012-11-01 @ 20:04:47
URL: http://fairlynuts.blogg.se
Ord från: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Vad mysigt du är hos din pojkvän nu. Hoppas ni får en mysig tid hur länge du nu stannar.

Ge inte upp med jobbsökandet, en dag kommer du få ett ja du också.

Stor kram

2012-11-01 @ 20:53:19
URL: http://patriciac.blogg.se
Ord från: Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

SV: Åh tack så mycket söta du! :)

2012-11-01 @ 20:54:23
URL: http://yohannafotograferar.blogg.se/
Ord från: Arianne

SV: Ja det är verkligen olika vädermässigt på olika ställen. Snön har iaf inte fastnat utan regnet tar bort det så fort det landar. Skönt att det inte kommer så tidigt, vintern blir så lång då :)
Trevlig helg!

2012-11-01 @ 20:58:06
URL: http://tralllle.blogg.se
Ord från: Elin

Du som har jobbat så mycket så är det ju i nte så konstigt att det bir tradigt att gå hemma och döda tid :(
Sökt några roliga jobb det sista?

Älskar våfflor så hoppas att ätstörningsmonstret har fel där.

Vet du vart du är den 12? November?


Svar: Nej, jag tröttnar faktiskt inte på att åka tåg fram och tillbaka. Jag är dock less på att inte komma vidare med mitt liv. Att bara gå hemma är inte precis en tillvaro jag vill ha en längre tid.

2012-11-01 @ 23:04:09
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se
Ord från: LINNPLINN

SV: Ja jag är så glad att vi kommer så bra överens, fina mamsen och jag.
På senare tid har relationen vuxit och vi har kommit närmre varandra känner jag.

För det första så tycker jag att om man gillar något så ska man uppmärksamma skaparen, för det andra så är det otroligt roligt att göra någon glad.
För det tredje så finner jag ro i att ha konversationer över internet, det är galet trevligt att ha dig på tråden. :)
Synd att jag inte tar mig an dina fräscha inlägg men det kommer väl med tiden... Hoppas jag.

Hon är dessvärre inte längre kategoriserad som min vän.
Det visade sig att hon helt enkelt inte ville vända sig till mig under tiden hon mått så dåligt, trots att jag visat mitt stöd i vått och torrt. Genom eld och vatten, genom det stora livet - skulle det vara vi två men efter dessa fem år - som jag nu insett att jag förlorat - har jag levt på lögner.
Hon skrev ett knepigt SMS som hon avslutade med: "jag hör av mig när jag vill och orkar", varpå jag skrev ett lite längre tillbaka... Där jag förklarade att, om hon anser att jag är så i vägen att jag inte längre räknas som hennes trogna vän, kunde hon likagärna dra något gammalt över sig och så avslutade jag vår vänskap genom ett SMS eftersom lillfröken vägrade att svara i telefon.
Självfallet fanns där även mer ting att belysa och hur jag stöttat henne och så vidare men något mer behöver jag inte gå in på eftersom jag mest vill gå vidare. Usch vad jag ogillar falska människor som man tror att man känner..!

Hihi. Jasmine, jag måste tacka för alla konversationer med dig - det glädjer och värmer att ha en liten konversationsvän, minsann! :')

Helgen blev väldigt hektisk. Känns som om vi mest åkte fram och tillbaka, vilket vi faktiskt även gjorde. Trots all press och stress lyckades jag få ur en del tårar från kärleken, tårar på både gott och ont men mer än så behövs inte förmedlas.
Jag är glad över helgen för jag tror att den hittills är den mest givande. Grattis. Typ.

Hur har frökens helg varit?
Hoppas att du haft en mysig måndag!


Kram

2012-11-13 @ 01:49:11
URL: http://kufisk.blogg.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0