Vardag med ett adrenalinpåslag


Den vackra lyktan vi fick i gåva har fått den ärofyllda platsen på den nyligen uppsatta hyllan.

Vardagen kräver sin tid och jag inser att dygnet har för få timmar. Nätterna kommer alltför snabbt! Natten till idag satt jag uppe långt efter midnatt, vilket resulterade i endast fyra timmars sömn. Jag är aningen trött, ja. Det är grupparbeten och seminarium som tar tid. När det kommer till mitt individuella arbete i kursen har jag knappt börjat.

För en vecka sedan började terminens sista kurs och jag måste medge att julledigheten är minst sagt efterlängtad. Jag är helt slut. Enda skälet till att jag fortfarande fungerar som människa, denna fredagskväll efter en intensiv vecka, är det oväntade adrenalinpåslaget som har funnits med mig de senaste dygnen. Så fort jag sätter mig ner inser jag hur trött jag är. Därför väljer jag att sällan sitta ner. Reflektioner och ord har till följd av detta uteblivit.

Trots att vardagen passerar förbi i en rasande fart mår jag väldigt bra! Jag trivs med livet och ser fram emot det jag har att vänta de kommande månaderna.

Hur mår ni där ute?


Läsarnas Ord
Ord från: Ellen Gräntz

Så fint! Jag känner igen mig i det där att dygnen är för korta och att man nästan är förundrad över att man fungerar. Så skönt att läsa att du trivs med livet!
sv: Som vanligt fylls jag med så mycket kärlek när jag läser dina kommentarer. Tusen tack för det. <3

2015-12-19 @ 21:10:10
URL: http://ellengrantz.blogg.se/
Ord från: Embla Sofia - Fotograf och blivande mamma

Vilken vacker lykta! :)

2015-12-20 @ 13:38:34
URL: http://emblasofia.blogg.se/
Ord från: Lis Mari

Tack för din empati, kära vän. Jag mår jättebra nu - lite ledighet var visst allt som behövdes :)

2015-12-20 @ 16:18:02
URL: http://lismari.blogg.se/
Ord från: j u n i t j e j

Kanonfin lykta!

2015-12-20 @ 17:37:36
URL: http://www.junitjejen.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0