Familjelek och lyx

Att vara hemma på Västkusten igen känns fantastiskt! Jag och R ankom med tåget i lördags och åkte bussen hem till mamma vid lunchtid. Det dukades upp lyx på altanen i form av cider, svenska jordgubbar och körsbär. Kära syster var ledig från jobbet och hennes närvaro fick både mig och R att le. Hon är fantastisk på alla sätt! Två år yngre än jag och på senare år har vi blivit väldigt goda vänner. Lyxen ute på altanen dukades om och blev till ett beundransvärt fikabord för att någon timme senare överges helt.


Lyx ute på altanen

Krocketspel på gräsmattan

Från gott att äta till familjespel ute på gräsmattan. Det blev några omgångar kubb och därefter två vändor med krocket. Jag som trodde mig förstå strategin bakom detta spel från förr förlorade båda gångerna, trots att jag krockade mina medspelare flitigt... Självklart var R den stora vinnaren, man kan hoppas att ordspråket angående turen i spel respektive kärlek inte stämmer.


Läsarnas Ord
Ord från: Ellen Gräntz

Men åh så himla mysigt det låter! Så fint :)

2015-07-14 @ 11:15:20
URL: http://ellengrantz.blogg.se/
Ord från: lovisa

va mysigt med kubb och krocket, riktiga sommaraktiviteter som inte kräver så mycket av en men ändå är sjukt kul!

2015-07-19 @ 23:33:11
URL: http://polichinelle.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0