Mina oktobermorgnar


Med te och inspirerande kurslitteratur

De senaste två veckorna har lektionerna i skolan inte börjat förrän senare på förmiddagen - om det ens har varit någon lärarledd undervisning den dagen. Kursen som tentas av på måndag har gett mig mycket tid till självstudier och till min glädje har jag haft motivationen att faktiskt sitta och läsa några timmar per dag.

Jag försöker ständigt se mönster i min vardag för att skapa mig förståelse för när jag pluggar som bäst. På morgonen, mellan klockan åtta och elva, är jag som mest fokuserad. Därefter går det utför, men jag brukar kunna sitta någon timme till senare på eftermiddagen eller på kvällen. Det blir inte några åtta timmar per dag här inte, men det blir i alla fall något. Dessutom ska erkännas att jag tycker om att sitta vid köksbordet och hälsa solen välkommen, dricka mitt te i lugn och ro samt i och med läsandet av kurslittertur inse att jag faktiskt lär mig något nytt varje dag.

Jag uppskattar mina oktobermorgnar!


Läsarnas Ord
Ord från: Julia Müller-Sandvik

Jag studerar bäst direkt på morgonen och efter 20:00 på kvällen >.<

Nu går jag på bloggpaus, så det kommer eka inne hos mig den kommande månaden :)

2015-10-16 @ 12:32:08
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/
Ord från: Elin

Tack <3 du har rätt också, det är en evig kamp, men än så länge har alla ge-upp-perioder bara slutat i inläggningar eller ständig kontroll. döden verkar inte vinna än.

Idag har vi det hur fint som helst här! Sol, lagom varmt/kallt och fantastiska färger.
Ja stickat är bra!!!
kramar

2015-10-16 @ 14:24:15
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se
Ord från: Annika

Hej. Morgonen är nog den bästa tiden att studera på. Så var det när jag utbildade mig inom mitt nuvarande yrke. Det är så roligt att läsa i din blogg. Ha en bra dag. Kram.

2015-10-17 @ 06:03:07
URL: http://ladyochlufsen.blogg.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0