I säkra fotspår

Allting går i en rasande fart och just nu är livet så där himla fint! (Så fint att jag till och från försakar min kära blogg och er läsare - men se det positivt; som ett tecken på att jag mår bra och att det verkliga livet tilltalar mig mer än det digitala.)

Ni vet den där känslan som infinner sig då alla bekymmer är som bortblåsta och man får bevis efter bevis på att allting kommer att lösa sig och bli ännu bättre. Så känns det just nu. Framtiden är ljus och jag går liksom i säkra fotspår (trots att livet då och då skakar om). Dessa säkra fotspår känns betryggande - som att jag har gått här förut, trots att morgondagen alltid är en ny dag.

De kommande månaderna har jag så mycket fint att se fram emot! Terminens sista kurs bjuder på reflektioner kring professionella förhållningssätt och arbetsmetoder, vilket utmynnar i en hemtenta i början av juni. Samma dag som den tentan lämnas in tar jag tåget ner till Göteborg för att tillbringa dagar på Västkusten. Och så blir det en resa till Amsterdam tillsammans med mamma - det ska bli mysigt. Efter två veckor av maximal livsglädje återvänder jag hem till Stockholm för att under de kommande två månaderna jobba som socialsekreterare på den arbetsplats där jag tidigare i vår gjorde min verksamhetsförlagda utbildning. Åh, det ska bli så roligt! Och till hösten väntar fler framgångar, vilka jag ska delge er längre fram.

Tack för att ni läser.


Läsarnas Ord
Ord från: josephine Asplund

Hoppas du får en underbar kväll med sol & lycka till med din fina blogg! Kram <3

2016-05-12 @ 19:56:52
URL: http://josephineslifee.blogg.se/
Ord från: ERICA

sv: tusen tack för din fina kommentar, jag blev så glad! Kram

2016-05-13 @ 04:16:48
URL: http://eriicus.blogg.se
Ord från: N

Vilken härlig känsla :D

2016-05-13 @ 11:22:42
URL: http://nathalies.vione.se/
Ord från: Annika

Vad kul att du fått jobb på din praktikplats. Tack för kommentaren som jag fick. Djungelboken var verkligen spännande. Hoppas att du får sköna dagar både på västkusten och i Amsterdam. Kram.

2016-05-14 @ 08:36:01
URL: http://ladyochlufsen.blogg.se
Ord från: mammatillmirakel.blogg.se

Det fina med problem är ju att de får en att förstå hur bra man kan ha det när dom väl är bortblåsta. Man uppskattar livet lite mer. ta hand om dig! blir så glad av dina härliga positiva kommentarer. kram

2016-05-14 @ 09:25:17
URL: http://mammatillmirakel.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0