Att göra det bästa utav det

Stress. Frustration. Ilska. Uppgivenhet. Ord som beskriver den senaste tiden. Tillvaron känns på många sätt tung, främst på grund av skolan. Vi förväntas göra mer än vad jag tycker är rimligt, vilket gör mig frustrerad och ledsen. Reaktionen blir att jag går i försvar alltför lätt samt - i ren protest - tillbringar en hel eftermiddag i soffan och ser avsnitt efter avsnitt av en älskad teveserie. Någonstans gnager samvetet. Inom mig finns en tickande bomb som kan explodera vilken sekund som helst. Om nätterna sover jag oroligt.

Tillvaron har stundvis också varit så där extra fin. Nya bekantskaper har genererat många skratt, nya perspektiv och nyfunnen glädje inför livet. En spontan gåva från R gjorde mig rörd och satte silverram på en annars betungande dag. Fredagens lunchtimmar tillbringades tillsammans med en vän på en av stadens uteserveringar. Och så här inför helgen känns skolan avlägsen, trots mängden timmar som egentligen borde läggas ner med näsan i böcker och slarvigt skrivna föreläsningsanteckningar.

En spontan gåva från R, vilken uppskattades extra mycket efter en jobbig dag.

Ambivalent kan vara ett bra ord för att beskriva mig och min upplevda tillvaro. Jag känner total avsaknad av ro i kroppen, jag finner inte harmoni nog att sätta mig ner och reflektera och jag vågar inte stanna upp och tänka, för då är jag säker på att jag faller. Jag gillar det inte. Samtidigt får man göra det bästa utav det. Skolan är stressande för att jag saknar kontroll och för att jag inte förstår och inte heller känner mig förstådd. Med i ekvationen finns också en upplevd sårbarhet inför motstånd, vilket med säkerhet beror på var jag befinner mig mentalt. Jag har sådan brist på lugn inombords att hela världen tycks storma! Det kommer att bli bättre, det vet jag. Just nu försöker jag bara ta en dag i taget och fylla dagarna med sånt som gör mig glad. Det kunde ha varit så mycket värre, men vardagen känns ändå mödosam.


Läsarnas Ord
Ord från: Jessica Högberg

Trodde du var klar med skolan?
Hoppas du kommer ikapp och hittar rytmen!

2016-09-17 @ 10:09:55
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Ord från: Annika

Hoppas att du ska börja må bättre. Kram.

2016-09-21 @ 13:18:07
URL: http://ladyochlufsen.blogg.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0