Mysbelysning och skenbart hopp


Mysbelysningen tänds allt tidigare i takt med att hösten gör entré.

25 - sep
Mysbelysningen tänds allt tidigare i takt med att hösten gör entré. På ett sätt gör det mig alltmer nedstämd - jag påverkas lätt av det fallande mörkret och det kortare dagarna. Samtidigt minns jag med värme förra hösten som bjöd på så många fina stunder i vår då nyinköpta lägenhet. Ljuset som varje morgon gjorde köket guldskimrade. Tekoppen som genererade ro i kropp och själ. Kurslitteratur som plöjdes likt aldrig förr och de fem tentorna som under höstterminen skrevs på löpande band. Det var en fin tid.

Tanken ger mig hopp – om så bara skenbart. Jag intalar mig själv att inställningen är allt, trots att det känns aningen tungt att se framåt denna höst. Framför mig har jag skrivandet av c-uppsatsen samt övervinnandet av min mindre positiva inställning. Kanske lyckas jag finna lite ljus och lite ro i mörkret.


Läsarnas Ord
Ord från: William

bästa med att det blir allt mörkare är mysbelysningen :D
usch c-uppsatsen var svårt men samtidigt lite roligt :D

2016-09-30 @ 11:42:47
URL: http://canonguy.blogg.se
Ord från: Amanda Lindstrand

mysig lampa!

2016-09-30 @ 22:05:05
URL: http://liindstrand.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0