Avslutat tomtenisseuppdrag

När vi i början av december hade julfest med jobbet tilldelades vi alla ett tomtenisse-uppdrag. Efter att slumpmässigt ha dragit en lapp ur en tomteluva fick vi veta vem ens "skyddsling" skulle vara, personen vars namn stod på lappen blev en person att vara extra snäll mot fram till jul. Exempel på vad man som tomtenisse kunde göra för denna kollega var att se till så att denne hade fräscht kaffe vid sitt skrivbord, vara extra uppmärksam på dennes behov alternativt att titt som tätt lägga en trevlig lapp eller gåva i dennes postfack - helt enkelt att visa extra omtanke. Och som vi har gissat under december månad! Från ena dagen till den andra har nog vi alla haft våra aningar om vem som kan vara ens tomtenisse.

Min "skyddsling" blev av slumpen vald en mycket omtyckt kollega som jag sedan tidigare är mycket mån om, därför blev min utmaning att vara extra snäll utan att riskera att ge mig själv till känna. Idag torsdag arbetade min kollega sin sista dag innan julledigheten och därför passade jag på att skämma bort denne lite extra samt ge en mindre gåva. Med en handgjord tag på julklappen, så klart. Mitt tomteuppdrag är härmed avslutat och det jag tar med mig; med små medel kan mycket glädje spridas.

Enkel jultag med ett rim på baksidan. För fler handgjorda kort, se Jasmine's Kortmakeri.

Tidsinställt inlägg, skrivet 2017-12-19.


Läsarnas Ord
Ord från: Linnea Kinis

roligt uppgift på jobbet :)

2017-12-21 @ 20:28:52
URL: http://linneakinis.blogg.se/
Ord från: Pauline Hurtig

vad fint!

2017-12-21 @ 21:24:54
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
Ord från: Ellen Gräntz

Men alltså! Vilken underbar grej att ha varsin skyddsling! Detta borde ju fler arbetsplatser ta efter såhär i juletid. Också: Förutom ett så fint kort - vilken fin handstil du har!

Önskar dig en riktigt fin, stämningsfull och framför allt rofylld jul Jasmine <3

2017-12-22 @ 13:42:22
URL: http://ellengrantz.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0