Kvällsstudier

Jag älskar de lugna kvällarna hemma. Ikväll har jag och R köpt en hylla till arbetsrummet (kanske lite för spontant, med tanke på att vi var på IKEA i helgen), ätit rester till middag framför teven, därefter fikat gott, pussats och sedan suttit vid varsin dator. För tillfället sitter jag insjunken i kurslitteratur, vilket brukar vara fallet om kvällarna. Jag pluggar gärna senare på kvällen, trots att R är hemma då. På kvällarna, vid köksbordet, känner jag mig trygg. R befinner sig i rummet intill, musiken står på i bakgrunden och när det är dags för paus finns tekokaren nära till hands. Det är en fin vardag som jag kommer att sakna när denna sista termin är avslutad.

Kvällsstudier vid köksbordet - dagen till ära med en kärleksbukett intill.


Läsarnas Ord
Ord från: Ellen Gräntz

Låter som en underbar dag! Jag är lite tvärtom, jag behöver oftast vara helt själv för att få något gjort när det kommer till plugg och skrivande. :)
sv: Jag var en periodare när det kom till Sims, och jag hade haft en lång period av att inte spela. Så jag sålde min spel för jag insåg att när jag spelade mycket blev det för mycket. Tyckte inte det var värt att lägga så mycket tid på spelet. Saknar det ibland dock!

2017-02-15 @ 11:44:41
URL: http://ellengrantz.blogg.se/
Ord från: Elin

Låter härligt! Du och ditt te :P <3 Vilket har du druckit idag? :)

Precis så!!! När jag bara sitter hemma (ensam) så går det alltid till att det enda jag gör är att gå till toan. Sen blir det som det blir. Avskyr mig själv. Svar: Tack så mycket för de fina orden. <3

Så du dras inte dras ned av frånvarokänslorna? Kan du hantera vardagliga problem trots det?

Ja du. Det beror på när man frågar :P Just nu känns det helt okej att överleva. Men det vore tacksamt om det blev lite mer lätt att leva. Och om jag blev lite bättre.
kramar

2017-02-15 @ 19:36:31
Ord från: mammatillmirakel.blogg.se

Låter som en mysig dag <3 Ta vara på din ledighet nu för det är du vär. Kram

2017-02-15 @ 22:36:45
URL: http://mammatillmirakel.blogg.se/
Ord från: Annika

Låter mysigt med te,ska koka nu. Ha en trevlig helg. Kram.

2017-02-18 @ 07:02:16
URL: http://ladyochlufsen.blogg.se
Ord från: Carolina Thoor

Låter som en underbar och mysig stund med att sitta och plugga vid ett matbord. Har en känsla av att man kan fokusera där mycket enklare än i soffan framför en teveapparat. Så då jag sedan eventuellt till hösten börjar plugga, kommer jag nog också sitta vid mitt och Niclas framtida köksbord (då vi nog snart har flyttat hemifrån, hihi!) :D

Sv; ja, det hoppas vi också på. Verkligen något att längta till då arbetspassen känns tunga eller liknande :D

2017-02-18 @ 17:28:07
URL: http://knaset.blogg.se/
Ord från: NICOLE

Håller helt med dig :D

2017-02-19 @ 15:41:37
URL: http://nwistrand.forme.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0