Sista rycket innan examen

Vi är nog flera som sitter med det sista skolarbetet innan terminen avslutas. Själv har jag två hemtentor att skriva ihop och skicka in den kommande veckan. Jag försöker att inte stressa - det gynnar ingen, i synnerhet inte mig själv. Istället försöker jag jobba metodiskt och målmedvetet... Ikväll har jag i alla fall börjat skriva på den ena inlämningen. Det ska erkännas att skolarbetet känns aningen avigt - jag vill ju ut och jobba i det praktiska sociala arbetet! Om några enstaka dagar tar jag min socionomexamen och det känns så där härligt surrealistiskt och samtidigt helt självklart. Tre och ett halvt år har gått fort. Längre fram ska jag se tillbaka och minnas, just nu försöker jag vara närvarande och samtidigt fokusera på det mest primära. Hemtentor. Examensfiranden. Självbild. Och så relationen till R.

Tillvaron känns splittrad. Inombords är det splittrat, men inte oroväckande skakigt. Jag behöver snarare ta fram mitt driv, min viljestyrka och min livsglädje. Nu gäller det - sista rycket innan examen!


Läsarnas Ord
Ord från: NICOLE

Åh ja visst är det fantastiskt att kunna säga att examen på RIKTIGT börjar närma sig!!! :))) Såå glad. Måste bara fråga vad det är du har pluggat för något? :D SV: det är jättekul att skriva men det medför otroligt mycket och jobbig ångest och oro som många gånger är onödig. Men ja , tid och energi går åt! Kram

2017-05-23 @ 00:09:14
URL: http://nwistrand.forme.se
Ord från: Elin

Så härligt för dig! Du har kämpat så hårt, så två tentor fixar det! Har du någon salstenta kvar?

Ja det känns lite tungt av både mindre och framförallt större anledningar. Men jag kämpar. Så förbannat svårt. Jag är inte stark för sådana här motgångar.
kramar

2017-05-23 @ 10:52:33
URL: http://www.uturanorexin.blogg.se
Ord från: Ellen Gräntz

Känner så igen mig i det där. Just nu flippar jag på tanken att behöva att skriva akademiska texter när jag bara vill göra "på riktigt". Men vad häftigt att det är så kort tid till examen. Heja dig! <3

2017-05-23 @ 16:54:36
URL: http://ellengrantz.blogg.se/
Ord från: mammatillmirakel.blogg.se

du är en fantastisk människa. Så drivande och omtänksam ♡ vill bara säga det. Jag hoppas någon gång i framtiden kunna träffa dig på riktigt för du verkar vara en sån underbar person. Tack för kommentaren gällande mitt inlägg om brun-hets. Jag har utmanat dig i att skriva din egen topp-kropp-lista. Kolla gärna i bloggen ♡ Kram

2017-05-23 @ 19:59:05
URL: http://mammatillmirakel.blogg.se/
Ord från: anniepiie

Men du är ju så himla duktig så du fixar det. :D Nu är det nära till examen.♥ Kramis

2017-05-29 @ 19:07:45
URL: http://anniepiie.blogg.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0