Några dagar innan jul

Det är enbart några dagar kvar till jul. Den efterlängtade julstämningen har ännu inte infunnit sig, jag har varje år stora förhoppningar men känner inte alltid det där "alltet". Med några få arbetsdagar kvar fram till jul känns det skönt att så smått ha lämnat vardagens arbete bakom mig. Jag börjar känna mig "klar", om det ens är möjligt som arbetande på en myndighet med ständigt nya ärenden att handlägga..? Hur som helt känns det i nuläget som att jag med gott samvete kan gå på en längre ledighet när jag går från jobbet på fredag.

Inför den kommande högtiden finns det mycket jag har hunnit med - och likväl en hel del som jag har avstått från att göra. Jag hade gärna bakat mer och gjort betydligt fler sorters julgodis, men det har inte prioriterats. Kanske blir det istället tid i köket i mellandagarna. Julklappar är något jag är måttligt förtjust i, därför känns det skönt att kvällens julklappsshopping bland annat resulterade i många bra klappar till julklappslekarna.

Och så onsdagskväll framför säsongens sista avsnitt av Bonde söker fru - så mycket värme och hopp! Med programmet i bakgrunden passade jag på att mumsa på fika av julig karaktär och måla naglarna. En fin kväll som har fått mig att må bra.



Kvällsfika av julig karaktär.


Läsarnas Ord
Ord från: Matilda Berlin

Du behöver inte känna någon stress vännen! Försök (jag vet hur svårt det är) att njuta utav dagarna fram tills jul istället. Det finns tid att baka sen, det finns tid att göra alla måsten =) KRAM fina <3

2018-12-20 @ 09:16:25
URL: http://matildaberlin.se
Ord från: Sara Ekman

Mysigt :) Ska bli så skönt med lite ledighet nu <3

2018-12-20 @ 13:02:31
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Ord från: Louise

Har inte heller fått nån julstämning än men hoppas den kommer snart! <3

2018-12-20 @ 14:57:18
URL: http://louiseelinore.com
Ord från: Yasmine

Jag har inte heller någon julstämning, men det har jag sällan! Mys att fika och måla naglarna :D Kram

2018-12-20 @ 18:30:38
URL: http://www.yasmissy.blogg.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0