Med förutsättningar att förändra

Jag ser ikväll ett riktigt bra avsnitt av Uppdrag granskning som rör komplexiteten i att stötta personer med sociala problem samt arbeta utifrån den enskildes förutsättningar liksom socialtjänstens möjligheter. Efter att programmet avslutas sitter jag med sådan förståelse för båda parter - jag fattar verkligen att det är svårt! Jag märker hur mitt samhällsengagemang vaknar till liv. Jag vill agera!


Jag vill bidra till förändring och se människor växa! Bild från arkivet.


Denna lust att agera och vilja att bidra till förändring kände jag redan för tio år sedan, då var jag sexton år. Idag, tjugosex år gammal, är jag sedan två år tillbaka utbildad socionom. Jag jobbar inom det sociala arbetet och jag upplever mig kunna bidra till förändring! Med min kunskap har jag förutsättningarna att göra skillnad. Jag behöver ta vara på möjligheterna och agera.

All frustration som kvällens teveprogram genererar bör och kan jag ta med mig i mitt praktiska sociala arbete och det känns så konstaterat bra. Återigen får jag bekräftat för mig själv att mitt utbildnings- och yrkesval är rätt. Det är såna här samhällsfrågor som engagerar och får mig att vilja bidra!

Se Uppdrag granskning: Marikas kamp.


Läsarnas Ord
Ord från: Monica

Jasmine,

Såg också UG igår. Och tänker att det är så svårt för alla; Marika själv så klart, Socialtjänsten, grannar, Marikas mamma... Då tänkte jag på dig, och känner att det finns hopp <3. Härligt med ditt engagemang och att du verkligen kan göra skillnad.

Kramar från moster

Svar: (Sent) Svar: Moster, tack så mycket för de fina orden. <3 Vi kan alla bidra till en bättre värld.Kram
Jasmine

2019-09-05 @ 08:06:21
Ord från: Maolion

Fantastiskt att det finns människor som du som GÖR något för att hjälpa och inte bara tänker på det, för det finns det säkert massor som gör. Att man tänker, hoppas, önskar. Men det behövs folk som GÖR <3
Heja dig!

2019-09-05 @ 09:57:28
URL: http://maolions.blogg.se/
Ord från: Amanda (Swedish Passport)

Åh, HEJA DIG! Måste helt klart kolla in det avsnittet :)

2019-09-05 @ 11:17:35
URL: http://swedishpassport.com
Ord från: Yasmine

Jag är såå glad för din skull att du har hittat rätt! <3 Kram

2019-09-05 @ 15:50:15
URL: http://yasmissy.blogg.se
Ord från: Carolina

Älskar när man ser bra dokumentärer! Härligt att du känner att du gör en förändring och att du valt rätt yrke :)

Svar; det var så lite så :D

Kram

2019-09-05 @ 21:48:50
URL: http://knaset.com

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0