December i min Bullet Journal

Årets sista månad är här - december! I min bullet journal går denna månad i färgerna blått och guld. Ord och siffror är primärt skrivet med svart penna. Som dekor har jag använt två olika washitejp. Överlag kan jag tycka att sidorna är simpla till utseendet samt att det fyller sin funktion. Viss julinspiration finns också att finna på dessa sidor.

Citat som inleder månaden samt månadens första sida.

Månaden inleds med ett omtyckt citat för att på nästkommande sida följas av månadens första sida prydd med en månadskalender i miniformat.
 

Månadsöversikten för december månad.

Denna månad har jag valt att göra månadsöversikten på enbart en sida. Att jag gett denna vanligtvis så väl använda sida mindre utrymme är för att jag under december månad troligen kommer att ha mer att göra på dagarna - julstök och förberedelser inför årets sista dagar. Till detta syfte kommer jag att göra veckouppslag för månadens veckor, därav behöver det i månadsöversikten inte finnas plats för så mycket annat än födelsedagar och förbokade möten.


En sida för årets julbak- och godis.

När julen nu står för vår dörr känns det passande att göra en sida avsedd för just högtidens bak och godistillverkning. Hemma hos mig är det något som görs näst intill dagligen under december månad. I år blir det kanske annorlunda då lillprinsen tar min uppmärksamhet, men några klassiker och omtyckta favoriter hoppas jag få knåpat ihop.


Två rader om dagen i december.

Den av mig uppskattade sidan "En rad om dagen" har denna månad fått dubbelt så stort utrymme - två rader om dagen. Under november månad har jag noterat att jag behöver mer plats för mina minnen. December månad är ju full av fina stunder och dessa vill jag självklart ha utrymme att bevara, denna månad på ett helt uppslag.

Mood tracker och habit tracker för december.

Slutligen har vi en sida för att överblicka mitt humör (mood) under månaden. En julkula representerar en dag och varje kula kommer att fyllas i med guld och/eller blått då jag summerar dagen i min journal. På andra sidan har jag månadens habit tracker där jag fyller i vilka vanor jag har lagt tid på under dagen. Liknande upplägg hade jag under november månad och det tycker jag fungerade bra.

Tidsinställt inlägg, skrivet den 2020-11-25.



Läsarnas Ord
Ord från: Enna

Så fint du gjort det :) Hoppas du får en härlig vecka!

2020-11-29 @ 21:02:40
URL: http://sayyeastofashion.blogg.se
Ord från: johanna

Vad du är duktig och vad fint det blir <3

2020-12-01 @ 16:46:28
URL: http://www.nouw.se/johannna
Ord från: Annika

Så fint du har gjort. Kram.

2020-12-01 @ 16:55:26
URL: http://ladyochlufsen.blogg.se
Ord från: Netti Starby

Åh vad fint och sånt vill jag också pyssla med. <3 Kramis

2020-12-02 @ 11:36:38
URL: http://starbys.se
Ord från: Yasmine

Jättefina uppslag! Blått och guld är ju så fint tillsammans 😊 Kram

2020-12-02 @ 16:27:06
URL: http://yasmissy.blogg.se
Ord från: Jeanette

Så fint med blått och guld, riktig snygg blandning :)

2020-12-03 @ 21:06:56
URL: http://jeanettte.blogg.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0