Utvärdering av september månad i min Bullet Journal

Nedan följer en kort utvärdering av hur sidorna för september månad i min bullet journal användes och vad jag tyckte om upplägget.

September månad blev en tid av väntan för vår del, vilket jag var medveten om när jag gjorde månadens uppslag i min bullet journal. Tiden i karantän (läs mer här) innefattade inte så många sociala möten och som höggravid fanns inte riktigt orken att leva aktiv, det var mest fokus på vila. Sidorna blev därför komprimerade och sparsmakade, vilket så här i efterhand också visade sig vara passande.

Ifyllda sidor för september månad i min bullet journal.

Månadsöversikten var i mindre format, vilket var passande för dagar utan större innehåll. De vanor jag valde att notera (se min habit tracker) uppskattade jag att använda och inslaget fick därför medfölja till nästkommande månad. Att i bilder, färg och enstaka ord spara minnen från månaden bidrog till kreativitet, samtidigt kände jag att sidan En rad om dagen saknades.

Det bästa med bullet journaling är att uppslagen som görs med enkelhet kan anpassas till livet som är nu - komprimerat för perioder med mindre behov av journalföring och med omfattande plats för anteckningar de månader som innehåller fler möten och uppgifter att ta sig an.

Vad är viktigt för dig när du planerar, journalför och/eller skapar i din bullet journal?


Läsarnas Ord
Ord från: Hilma

Åh du gör så himla fina bullet journals! <3

2020-10-22 @ 07:45:26
URL: http://www.nouw.com/hilma
Ord från: Alice

Sååå kul att se och inspireras av! Du är så duktig! <3 Kram.

2020-10-22 @ 11:51:34
URL: http://nouw.com/aliceemericsson
Ord från: Evahle - mammalivet & psykisk hälsa

Nej dessa månader har man inte varit så social som man brukar vara...

2020-10-22 @ 18:46:07
URL: http://evahle.se
Ord från: Anonym

Älskar också bullet journal för man kan göra den till sin egen, har exempelvis en sida varje månad som är Caspians. Väldigt bra för att hålla koll på syrgas och vikt längd mm.
Så fint du doodlat. Jag måste absolut lära mig det. Kram

Svar: Jag gillar idén att du har flyttat in kusligheter i din BuJo.
(Sent) Svar: Fint att din C får särskild plats i din journal.

Tack för att du berömde mina små doodles. :)

Stor kram
Jasmine

2020-10-23 @ 06:44:09
Ord från: ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★

Verkligen smart att kunna göra så, sen är det väl lite så man ska tänka också med en bullet journal antar jag?

2020-10-23 @ 16:50:25
URL: http://www.saramadeleine.se
Ord från: Yasmine

Kul med en utvärdering! Det gör ju att man ser vad man vill ha med och vad man inte vill göra igen! Kram

2020-10-26 @ 12:49:33
URL: http://yasmissy.blogg.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0