Ord skrivna vid en glittrande sjö

26 - april
Jag går ner till sjön där vattnet glittrar. Solen är blygsamt värmande. Det kluckande vattnet är lugnande. Fågelkvittret förmedlar hopp. Här och nu mår jag bra, här får jag en paus. Det är fler besökare nere på bryggan intill sjön, vilket får ensamheten att hålla sig på avstånd. Det får världen utanför mig själv att kännas betryggande nära. Andra dagar är omvärlden mest ett störande moment. Andra dagar är jag skrämd av att vara själv. Tur att jag har lillen - han ger mig dagligen ett sammanhang.

Paus vid en glittrande sjö.


Läsarnas Ord
Ord från: Carolina

Så mysigt att få ta del av dina tankar. Hoppas att allt är bra med dig 🙂

2022-05-03 @ 19:20:46
URL: http://knaset.com

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0