Vardagskväll i adventstid

För min del är det slutspurten på jobbet inför tre veckors ledighet över jul- och nyårshelgen. Under arbetsdagarna har jag en ansvarskänsla och vilja att bli klar med åtminstone det mest nödvändiga (i mitt jobb som socialsekreterare blir jag aldrig riktigt klar). Jag tar initiativ och är mån om att följa upp ärendena som jag är ansvarig handläggare för så gott jag kan inför min planerade frånvaro. Det tar på krafterna och till kvällen är jag trött på just sånt som hör jobbet till; att ta initiativ, att samtala motiverande (på min lediga tid till en tvååring som säger "inte!" till allting - tålamodsprövande) samt att hålla ordning och reda i huvudet och i min omgivning. En ledig vardagskväll i adventstid väljer jag att istället mumsa julig fika i soffan framför en sådan där löjlig julfilm på teve. Just ikväll passar det bra, det är precis vad jag upplever mig behöva.

Julig kvällsfika i adventstid.


Läsarnas Ord
Ord från: Hanna

Gud så skönt med ledighet, det hade man önskat att man hade, men i butik så får man tyvärr aldrig ledigt!

2022-12-06 @ 13:01:21
URL: http://nouw.com/hannativeskog
Ord från: Carolina

Tufft. Hoppas att du sen kan slappna av på din ledighet. Lät som en mysig andra advent 🥰

2022-12-06 @ 23:59:03
Ord från: Carolina

Glömde min länk I föregående kommentar!

2022-12-06 @ 23:59:53
URL: http://knaset.com

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0