Trädgårdslängtan

Trädgårdsmagasin som förstärker längtan efter tid i trädgården.

Den där längtan efter att få ägna tid åt vår (!) trädgård blir allt starkare. Sedan en månad tillbaka är det just det jag går och väntar på; att våren ska komma. Än finns någon enstaka snöfläck kvar på vår tomt. På gatan utanför har grusets sopats bort. I våra rabatter tittar något grönt (tulpaner har jag fått veta av grannen) fram lite försynt. I en sluttning på baksidan av huset står några tuvor med snödroppar. Åhh! Snart kan jag gå ut och utforska mer av vad som växer på vår tomt. Snart kommer tiden då jag kan plantera ut mina kryddbuskar i en pallkrage. När frosten inte längre besöker oss nattetid eller tidig morgon kan jag börja så grönsaker och sätta potatis. Min trädgårdslängtan är stor!

Du får gärna dela med dig av tips och inspiration - skriva några rader i en kommentar till detta inlägg!


Läsarnas Ord
Ord från: Carolina

Låter magiskt. Håller tummarna för att det blir varmare och trevligare väder så du kan leva ut dina drömmar i er (!) trädgård! <3

2023-04-15 @ 20:19:47
URL: http://knaset.com
Ord från: Pauline

så roligt! jag håller på odla upp lite blommor nu och det är ju så härligt!

2023-04-16 @ 16:25:29
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se
Ord från: Fröken

Tyvärr så verkade det fina vårvädret återigen ta en paus på obestämd tid... :(

2023-04-23 @ 19:06:09
URL: http://verbaomnesliberant.webblogg.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0