Augusti i min Bullet Journal


Augusti i min bullet journal.

Med en ståtlig påfågel välkomnar jag augusti i min bullet journal. Färgskalan är blå, grön, gul, grå och svart. Framsidan pryds av huvudpersonen denna månad samt utdrag ur en ordbok där beskrivningen av ordet "proud" (svenska: stolt) ges en förklaring.


Beskrivningen av ordet "proud" (svenska: stolt).


Månadsöversikt för augusti.

Följande uppslag är som vanligt månadsöversikten i form av en stor kalender samt plats för att-göra-listan. På efterföljande uppslag har jag denna månad samlat de delar som är en del av den dagliga summeringen; minnen, mood (svenska: känsla) och habit (svenska: vana).


Uppslaget för minnen, mood och habit i augusti.

Plats för minnen i augusti.
 
Denna månad väljer jag att istället för sidan En rad om dagen ha en sida för minnen. Här kan enstaka ord skrivas eller bilder tecknas utifrån lust. Mood trackern där en färg representerar en känsla för dagen är denna månad i form av påfågelns vackra stjärtfjädrar i förenklad variant.

Mood tracker i augusti.

I augusti väljer jag att tracka ett flertal vanor som jag vet får mig att må bra. Habit trackern ser därav annorlunda ut; en mer komprimerad tracker istället för en minikalender för varje vana.

Jag är nöjd med uppslagen och ser fram emot att använda min bullet journal, likt alltid.

Tidsinställt inlägg, skrivet den 2023-07-31.


Läsarnas Ord
Ord från: Heléna

Så fint! Hoppas du får fylla i en massa positiva saker under augusti! Kramar 💖

2023-08-01 @ 22:01:17
URL: http://haldhagen.blogg.se
Ord från: Pauline Hurtig

åh så fint :D

2023-08-04 @ 18:36:32
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0