Summering av vecka trettiofyra

Dagar blir till veckor. Snart har även augusti månad passerat. Nedan följer en summering av den gångna veckan.

♥ För var morgon går det enklare att lämna lillen på förskola. Mindre gråt och skrik, mest en liten kille som är uppgiven och ynklig. Vi kör snabb lämning. Det känns i mammahjärtat. Vi kämpar på.

♥ Kollegor börja komma åter till jobbet efter semestertiderna. Att krama om dem värmer gott.

♥ Jag försöker vara snäll mot mig själv och aktivt tänka på att behålla en rimlig arbetsbelastning. Efter tre veckor i tjänst känns det okej.

Frukost på ett café i stan.

♥ En morgon började jag min arbetsdag i stan. Då passade jag på att lyxa till det med frukost på ett café. Där satt jag i godan ro, skrev några rader och mådde allmänt gott.

♥ Lunch mitt i veckan på ett café; morotssoppa med ingefära och pumpafrön.

Cafélunch mitt i veckan.

♥ Efter typ ett år har jag åter besökt gymmet som vi har på jobbet. Jag är stolt över mig själv!

♥ Helgmorgnar utan stress, då hänger jag och lillen på bilmattan i hans rum eller i soffan framför teven.

♥ De första plommonen som skördades för i år blev till plommonsylt.

Hemkokt plommonsylt.

♥ Fika hos en vän, det var trevligt.

♥ Känt mat- och bakglädje.

♥ Tid i trädgården - mer äpplen och fler plommon har skördats.

♥ Hjälpt familjemedlemmar att flytta.

♥ Funnit mig själv leva i nuet - så skönt och befriande!

Hoppas att du har en fin söndagskväll och får en bra start på kommande vecka.


Läsarnas Ord
Ord från: Alice

Åh, det låter ju som en jättebra vecka! Skönt att lämningen går bättre och så gott med egen plommonsylt! <3 Kram!

2023-08-28 @ 09:51:31
URL: http://nouw.com/aliceemericsson
Ord från: Heléna

Vilken härlig vecka! Jag kommer så väl ihåg hur det kändes att lämna barnen på förskolan i början - jag hade så fruktansvärt dåligt samvete, men vartefter sprang de in på morgonen för att leka med sina kompisar. Så mysigt med frukosten i stan. Hoppas du får en fin tisdag! Kramar 💕💕💕

2023-08-29 @ 12:13:43
URL: http://haldhagen.blogg.se
Ord från: Carolina

Låter som om du har haft det väldigt trevligt efter din semester och låter väldigt mysigt att bara hänga med din son och låter trevligt att få äta en lugn frukost själv på ett café! :)
Hoppas att lämningarna blir enklare och enklare för lillen. Inte alltid lätt om man varit hemma en längre stund..

2023-08-31 @ 10:39:46
URL: http://knaset.com

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0