Tredje veckan i december

Vår lediga vecka innan jul blev istället en (andra) vecka med sjukdom. Min ögoninflammation håller i sig och jag går nu på antibiotika. En kraftig förkylning med halsont, påverkade bihålor och molande värk i höger öra gör mig matt. Jag sjukskrev mig faktiskt från jobbet istället för att som planerat ta semester.
 
Rofylld decemberkväll i vårt hem.
 
Det är jobbigt att vara sjuk, speciellt i juletid när sinnena gör mycket för att komma i julstämning. Här hemma har vi under veckan ändock bakat inför julen och klätt julgran. Vi fortsätter mumsa glögg och pepparkakor. Jag smakar på senapen som är stark och rocky roaden som är söt, men annars smakar det mesta svagt. I vårt hem har jag besök av delar av familjen, det betyder mycket. Lillen är så glad och full av energi. I natt har vi haft tomten på besök för att smaka av gröten vi ställde ut till honom. Julfirandet kommer fortsätta under dagen. I godan ro, hoppas jag. Med sjukdom och trötthet av ett intensivt arbetsår har jag inte energin jag önskar.
 
Granen står så grön och grann i vårt gröna vardagsrum.
 
Avslutningsvis önskar jag dig och dina nära en riktigt god jul!


Läsarnas Ord
Ord från: Amanda (Swedish Passport)

Men fy så segt, håller tummarna för att du kryar på dig snart :) Och hoppas du kunde få en fin jul trots sjukdom, KRAM!

2023-12-25 @ 08:16:50
URL: http://swedishpassport.com
Ord från: Sara

Nej vad trist! Men hoppas du snart får vara helt frisk igen :)

2023-12-26 @ 10:35:19
URL: http://sarakarlson.blogg.se
Ord från: Pauline Hurtig

Å så tråkigt, krya på dig

2023-12-26 @ 20:38:30
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0