After work avslutar första veckan med vardag

Sedan en vecka tillbaka är julen utstädad från vårt hem och dagarna åter vardag. Vi har återgått till jobb och förskola och själv känner jag mest att det är acceptans snarare än lust som får mig iväg på morgnarna. Jag hade gärna varit ledig längre. Denna första vecka efter en längre ledighet känner jag tydligt att orken tryter och att det som händer i min yrkesroll lätt spiller över på min fritid. Jag har tillåtit mig själv lugna kvällar, däribland låg jag i soffan en hel kväll och kollade på film. Bara det att kunna se en film ostört är lyx för mig som småbarnsförälder.

Lyxfrukost på ett favoritcafé.
 
Fredagen med avslut på arbetsveckan började med frukost på ett favoritcafé. Jag gick därefter förbi vår mäklares kontor för att få hjälp med underlaget till deklarationen. Vi är tacksamma för mäklarens hjälp och det känns skönt att ha det i ordning för framtiden. Jag åkte därefter till andra sidan stan för ett jobbmöte. Jag åt en sen lunch och hann jobba på kontoret sista timmen innan jag stängde av jobbdator och -telefon.

Tillsammans med kollegor åkte jag in till Södermalm i Stockholm för att gå på after work. Vi gick till ett för oss alla nytt ställe som visade sig vara väldigt trevligt och passande för ändamålet. Därifrån gick vi vidare till ett ställe som i mitt tycke var likt en fritidsgård för vuxna. Det var högljudd och glad stämning och jag skrek mig hes för att kunna prata med kollegorna. När kollegorna föreslog att vi skulle vidare till en klubb för att dansa följde jag med. Första timmen var trevlig, om än att det kändes märkligt att vistas bland många vuxna som betedde sig underligt och/eller kunde bjuda på sig själva. Jag borde ha åkt hem därefter då jag var alldeles för nykter för att trivas i sällskapet av vuxna som hade fått i sig för mycket alkohol (och i vissa fall även annat). Halv tre stängde jag ytterdörren om mig hemma. Sammanfattningsvis en lyckad after work, för min del lär det dröja ett tag till nästa gång.


Läsarnas Ord
Ord från: Enna

Förstår att det kan kännas jobbigt men tur att du ger dig lugna kvällar och mysiga fikor :)

2023-01-14 @ 13:41:13
URL: http://sayyeastofashion.blogg.se
Ord från: Tina

Det lät som en riktigt lyckad after work, så trevligt! Förstår vad du menar med att det är lyxigt att se klart en film som småbarnsförälder, haha! Ha en fin helg! Kram <3

2023-01-14 @ 18:36:57
URL: http://nouw.com/tinafalkestad
Ord från: Amanda (Swedish Passport)

Åh, låter ju ändå som en härlig mix av lugn och festligheter :) Håller tummarna för att du snart börjar känna lust över jobbet igen, det är ju himla trögstartat att komma igång igen efter en längre ledighet :)

2023-01-15 @ 11:26:01
URL: http://swedishpassport.com
Ord från: Emelie Andersson

Så kul med AW, alltid trevligt att ses utanför jobbet :)

2023-01-15 @ 23:38:09
URL: http://nouw.com/emelieanderssoon
Ord från: Sarah

Så roligt med aw :) Kul att testa ett nytt ställe med :)

2023-01-18 @ 22:16:04
URL: http://CheerSarah.devote.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0