Summering av juni

Juni månad passerade raskt! Här kommer en förenklad summering.

☼ Första helgen firade vi min svägerska som fyllde år.
☼ Jag träffade en mammavän och besökte hennes familj i deras nya hus.
☼ Kvällarna hemma uppskattades lite extra.
☼ Vi njöt av eftermiddagsfika på altanen.
 

En dukad bricka för eftermiddagsfika på altanen.

☼ En helg hade vi min syster med väninna på övernattande besök då de var på bröllop i Stockholm. Utöver sovplatser servade vi med helgfrukostar och lunch. Som tack fick vi choklad, karameller och blommor, lillen fick en bok.
☼ På jobbet var det intensivt och jag prioriterade hårt; för en period fick mycket läggas åt sidan.
☼ Jag köpte en vacker kristallkrona på second hand - jag blev kär och nu hänger den i vårt vardagsrum.
☼ Tillsammans med en omtyckt kollega unnade jag mig caféluncher och glassdejter.
☼ Jag kokade några brukar rabarbermarmelad, den med vanilj är snart slut.

Blommor och choklad som tack från min syster.

☼ Lillen cyklade på sin röda cykel med stödhjul - han är så duktig!
☼ Kaffe blev det ganska mycket av.
Midsommar firade vi med två andra barnfamiljer, det blev lyckat.
☼ Vi skördade vår första potatis! Se här.
☼ Solmogna smultron satte guldkant på tillvaron.
☼ Och månadens sista dag jobbade jag det sista innan fem veckor semester.

Vad tar du med dig från den gångna juni månad?


Läsarnas Ord
Ord från: Alice

Vilken härlig juni du har haft! Rabarbermarmelad med vanilj lät ju otroligt gott! Mamma och pappa har ju jättemycket rabarber så ska absolut tipsa dem om att göra marmelad. ^^ Kram! <3

2023-07-11 @ 18:38:45
URL: http://nouw.com/aliceemericsson
Ord från: Pauline Hurtig

vilka fina saker :D

2023-07-12 @ 18:19:11
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/
Ord från: Heléna

Det låter som att juni var en riktigt bra månad! Hoppas juli blir minst lika bra! Jag hade också en bra månad i juni. Hann med att fira midsommar, hade 4-årig förlovningsdag som firades på restaurang och grillade massor och träffade fina vänner. Kram 💖

2023-07-12 @ 20:06:03
URL: http://haldhagen.blogg.se
Ord från: Yasmine

Juni låter som en fantastisk månad för er del <3
Stor kram!

2023-07-15 @ 20:32:01
URL: http://yasmissy.blogg.se

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0