Tiden räcker inte till just nu

13 - juli
Under en längre tid har jag känt att tiden inte räcker till - varken i vardagen, på helgerna eller under lediga semesterdagar. Det finns så mycket jag vill göra! Tiden begränsas helt klart av en liten i familjen. Tröttheten och bristen på ork är också faktorer som påverkar. Jag skulle behöva semester från livet. Samtidigt älskar jag mitt liv och skulle inte vilja vara någon annanstans. Därför får flyttkartongerna stå, hemmet vara delvis omöblerat, tvätten hänga kvar och saker ligga framme. I perioder känns det som att det är det enda jag gör; lagar mat, plockar fram, dukar undan, städar, viker tvätt, torkar upp, håller efter... Livet.
 
På tal om ovan passar jag på att länka till ett tidigare inlägg: Bloggen skall överleva småbarnsåren.
 

Läsarnas Ord
Ord från: Ullie

Ja livet brukar de säga 😀 från när jag va utbränd Ta dagen som den kommer Njut var dag den kommer inte tillbaka . Va gör lite tvätt o disk 😂💕

2023-07-23 @ 13:21:40
URL: http://weberskold.se/
Ord från: Heléna

Allting har sin tid och ingen förväntar sig att småbarnsföräldrar ska ha det perfekt hemma hela tiden. Tillåt dig själv att släppa på kraven på dig själv och njut av att vara mamma! Disken står sig till morgondagen, ingen dör av att man inte dammsuger stup i kvarten och ingen kommer tacka dig om några år för att det hela tiden var perfekt hemma! Däremot kommer barnen komma ihåg en närvarande mamma som hade tid att bara vara och njuta tillsammans i vardagen. Stor kram från en mamma med fyra vuxna barn 😊💖

2023-07-23 @ 19:13:03
URL: http://haldhagen.blogg.se
Ord från: Carolina

Jag håller med. Man får inte mycket tid till övers än det som behövs. Men som du säger skulle jag aldrig önska mig något annat än det liv jag lever tillsammans med min familj <3

2023-07-24 @ 08:50:23
URL: http://knaset.com

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0