Afternoon Tea på Grand Hôtel

Igår, på min trettioårsdag, blev jag bjuden på Afternoon Tea på Grand Hôtel i Stockholm. Fint ska det vara! Själv var jag klädd i klänning ner till knäna, strumpbyxor och klackar med täckt tå. Kanske spelar det ingen roll hur man är klädd, men ska det vara flott krävs ju viss ansträngning (trots påtaglig majsol som värmde). Jag kände mig hur som helst fin och välklädd för tillfället.


Vi skålade i bubbel på Grand Hôtel.

När vi hade satt oss till bords med utsikt över en av Stockholms båtrika vikar skålade vi i bubbel, i mitt fall rosa champagne. Jag beundrade de vackra besticken och förundrades senare över allt det lyxiga som dukades fram på vårt bord.

Afternoon Tea på Grand Hôtel.

Vårt Afternoon Tea bestod av fyra små matiga munsbitar, en naturell scones och en med soltorkade tomater och västerbottenost samt fyra delikata sötsaker med inslag av choklad, vanilj och/eller frukt. Samtliga bitar smakade gott och gjorde sig dessutom bra tillsammans.

Min vän Lena och jag på Grand Hôtel.

Det bästa med eftermiddagen var dock att få tillbringa tid med två av mina favoritpersoner, däribland min Lena som var tärna på vårt bröllop. Jag tycker så mycket om henne och det betyder extra mycket att hon åkte till Stockholm hela vägen från norr för att vara med mig på min födelsedag.


Läsarnas Ord
Ord från: Yasmine

Du är så bra på att beskriva platser och händelser. Känns nästan som att jag var med när jag läser om er erfarenhet! 😊 Kul att träffa Lena igen!
Stor kram och tack för sist ❤️

2023-05-29 @ 18:55:43
URL: http://yasmissy.blogg.se/
Ord från: Carolina

Trevligt att få träffa en kär vän igen och låter som om du fick ett fint 30 års firande 💕

2023-06-02 @ 19:20:16
URL: http://knaset.com

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0