Maj i min Bullet Journal


Maj i min bullet journal.

Ännu en månad har fått ta plats i min journal. Temat för årets maj månad i min bullet journal har skapats av samma material som fjolårets november. Med rub-on-stickers från märket 49andMarket och matchande washitejp (samtliga köpta hos Tidformera) går maj månad i blått med fjärilar i centrum. Låt dig inspireras!


Första uppslaget för maj månad.

första uppslaget för månaden har jag låtit dekorationen få ta plats, om än sparsmakat med färgstänk (bokstavligt talat) på utvalda ställen. Som vanligt har jag namnet på månaden väl synligt tillsammans med en mini-kalender.

Månadskalendern för maj.

Över ett helt uppslag har jag den stora kalendern för månaden. Det är hit jag går för att skapa mig en överblick av den närmaste tiden. Spana in den ljuvliga washitejpen i marginalen, jag älskar den!

To-do-listan, notiser och habit tracker.

På nästföljande sida har jag plats för den där att-göra-listan som delvis tycks flytta över från månad till månad, men som också är en hjälpsam plats att skriva ner göromål på som inte får glömmas bort i det närmaste. Plats för anteckningar är alltid bra att ha, i perioder är den mer använd. På sidan intill har jag min habit tracker där jag skapar mig en överblick av sånt som jag behöver göra och vill ägna mig åt regelbundet.


Minnen från maj månad.

Med plats för någon rad per dag har jag möjlighet att samla minnen i maj. Jag vet att det kommer bli en fin månad med firanden och många extra fina stunder tillsammans med familj och vänner. Jag har valt att låta en dekor få vara talande, utöver det har uppslaget ingen rubrik (men har samma syfte som sidan En rad om dagen).

Mood tracker i maj.

Reflektionen över dagens mående, mood tracker, har jag denna månad på en sidan fylld med fjärilar. En fjäril får en angiven färg beroende på hur jag har känts det inombords under dagen. Det är alltså inte en objektiv skattning av hur bra dagens innehåll har varit, utan snarare för egen del en möjlighet att landa och se samband i mitt känsloliv.

Jag anar att det kanske kommer åtminstone ett veckouppslag denna månad, så håll utkik under de kommande veckorna.

Tidsinställt inlägg, skrivet den 2023-05-01.


Läsarnas Ord
Ord från: Annie

Så kul med lite kreativitet! :) Har haft svårt att komma in på din blogg, hoppas det funkar nu<3

Trevlig helg! :)

2023-05-05 @ 16:42:37
URL: http://www.nouw/by_anniess
Ord från: Thereselinneaaaa

Åh vad fint! Blir så imponerad av allas bullet journal för jag vill själv börja, men jag kan varken rita eller skriva fint och jag har verkligen noll tålamod och blir aldrig nöjd. Men älskar att scrolla på pinterest och kika.

2023-05-05 @ 21:41:40
URL: http://thereselinneaaa.blogg.se
Ord från: Netti Starby

Åh vad fint och vilken fin bok du har. Kramis <3

2023-05-07 @ 14:16:58
URL: http://starbys.se
Ord från: Denise

Omggg såå himla fint!! 😍

2023-05-07 @ 15:52:03
URL: http://nouw.com/denisetiainen

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0